تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۴۳۴۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پاپی زاده:

تاثیر مخرب تکانه‌های ارزی بر بازار کالا‌های اساسی مردم/ سیاست کاهش نوسانات ارزی باید در مجلس دوازدهم دنبال شود

‌می‌متالز - مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:موضوعات مربوط به تغییر لحظه‌ای قیمت ارز باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد. همچنین باید تلاش کنیم تا قیمت ارز در شرایط تثبیت شده و قابل پیش‌بینی قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، عباس پاپی‌زاده، با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید روی مباحث مربوط به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و به ویژه معیشت مردم کار کند، گفت: یکی از نکاتی که باعث تکانه‌های اقتصادی شده و اثر وضعی بر بازار‌های مختلف و حتی بازار سرمایه گذاشته و این بازار را دچار دگرگونی می‌کند، مساله نرخ ارز است.

نماینده مردم «دزفول» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ ارز حتی بر روی قیمت تمام شده کالا‌های اساسی اثرگذار است، اظهار کرد: موضوعات مربوط به تغییر لحظه‌ای قیمت ارز باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد. همچنین باید تلاش کنیم تا قیمت ارز در شرایط تثبیت شده و قابل پیش‌بینی قرار گیرد.

پاپی‌زاده با اشاره به تاثیر قیمت ارز بر بازار‌های مختلف نظیر، سکه، طلا، مسکن و خودرو و همچنین کالای اساسی بیان کرد: سیاست کاهش نوسانات ارزی باید در مجلس دوازدهم به جد دنبال شود.

وی با اشاره به رفع موانع تولید در مجلس دوازدهم اظهار کرد: مباحث مربوط به رفع موانع تولید در مجلس گذشته نیز مد نظر قرار گرفت. به واقع برخی از مواد مربوط به رفع موانع تولید اجرایی و برخی از آن همچنان باقی مانده است که باید تلاش کنیم این موارد مد نظر قرار گیرد.

پاپی‌زاده با اشاره به تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد» اظهار کرد: اگر به جد به اجرای این فرمان رهبری ورود کنیم این مساله هم باعث ایجاد اشتغال و هم افزایش درآمد و قدرت خرید اقشار کم درآمد خواهد شد. همچنین این امر می‌تواند فراوانی کالا را در پی داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان اینکه موضوع ساخت مسکن یکی دیگر از اولویت‌های مجلس دوازدهم قلمداد می‌شود، تاکید کرد: طرحی که دولت در قالب مسکن ملی آغاز کرده باید با قدرت بیشتر دنبال شود. دولت آتی باید در واقع اولویت ساخت مسکن را مد نظر قرار داده چرا که این اولویت، اولویت همه ارکان کشور است از این رو ما ساخت مسکن را از دولت آتی به جد مطالبه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلای (خانه ملت)

عناوین برگزیده