تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۱۲۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی اداره کل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

بازرسی‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت در سطح استان

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از تعداد ۴۷۸۲۰ فقره بازرسی در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات انجام شده ادارات صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستان‌ها در بازرسی از بازار کالا‌های اساسی در ۴ ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر فرایند تنظیم بازار، بازرسی‌های مستمر توسط تیم‌‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و در این مدت نیز۴۷هزار و ۸۲۰ بازرسی با حضور بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های همکار از جمله جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و... انجام شده است که این تعداد بازرسی‌های انجام شده منجر به تشکیل ۱۵۷۵ فقره پرونده برای واحد‌های متخلف که ارزش ریالی این تخلفات ۱۵۸،۲۵۳ میلیون ریال می‌باشد.

وی هدف از نظارت ویژه را بررسی قیمت‌ها جلوگیری از دپوی کالا‌ها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد: در این مدت نسبت به سال گذشته ۱۰درصد بازرسی‌ها افزایش پیدا کرده که آمار بازرسی‌های انجام شده طی این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالا‌های اساسی و استراتژیک شامل فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، مواد لبنی، شکر، روغن نباتی و ... بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

کریم روزبهان با تأکید بر لزوم هماهنگی بیشتر و تقسیم کار جدید بین دستگاه‌های مسوول تصریح کرد: امیدواریم در ادامه روند بازرسی‌ها و نظارت همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسوول با اشاره به شرایط کنونی بازار و روند افزایشی قیمت کالاها، خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی افراد فرصت‌طلب از شرایط کنونی سوء‌استفاده کرده و اقدام به گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار کالا‌ها می‌کنند که باید با این‌گونه عوامل برخورد قاطع صورت پذیرد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت درخصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان اعلام کرد: مردم با مراجعه به ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان‌و شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم شکایات خود را از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ مطرح کنند، چنانچه شکایت آن‌ها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد

عناوین برگزیده