تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۳۵۵۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

نوسازی ۲۸۵ هزار واحد مسکونی بافت‌های فرسوده

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه فرآیند نوسازی واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده از ۲۸۵ هزار واحد عبور کرد، گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور برچیده شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آئینی» مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه فرآیند نوسازی واحد‌های مسکونی بافت‌های فرسوده از ۲۸۵ هزار واحد عبور کرد، گفت: هم‌اکنون و در روز‌های پایانی دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در سطح کشور برچیده شده است. همچنین با بهره‌برداری از ۴۰۰۰ واحد نوسازی شده مسکن در بافت فرسوده خراسان رضوی واحد‌های بهره‌برداری شده در دولت سیزدهم به ۱۰۴ هزار واحد رسیده است.

آئینی ادامه داد: در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در کشور شکسته شد که این میزان از مرز ۹۵ هزار واحد عبور کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: رزمایش مردمی گروه‌های جهادی از روز دوشنبه ۲۱ خردادماه شروع شده و ادامه دارد که در این رزمایش گروه‌های جهادی، بسته‌های تشویقی نوسازی در محلات فرسوده شهری را برای مردم تشریح می‌کنند.

به گفته آئینی، در دولت مردمی شهید رئیسی بیش از ۵۰ امتیاز، حقوق و مشوق برای مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده