تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۳۴۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دنیامالی:

اجرای قانون جهش تولید مسکن به زودی آثار خود را نمایان می‌کند/ تامین زمین و آماده سازی مراحل دشوار اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود

‌می‌متالز - نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت:اقدامات دولت شهید رئیسی در ساخت مسکن مثبت بوده و اثار آن به مرور در حال نمایان شدن بود، هرچند به دلیل رشد نجومی قیمت مسکن قدرت مردم برای خرید خانه به شدت کاهش پیدا کرد.

به گزارش می‌متالز، احمد دنیا‌مالی، با اشاره به اهمیت تدوام سیاست‌های ساخت مسکن در کشور گفت: امروز در حوزه مسکن، قانونی با نام جهش تولید مسکن داریم که دولت‌ها باید آن را اجرایی کرده و مطابق با این قانون سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و عرضه شود.

این عضو شورای عالی مسکن عنوان کرد: رئیس‌جمهور شهید در طول مسوولیت خود، بیش از ۱۷ جلسه رسمی شورای عالی مسکن را تشکیل داد و همواره مسائل و موضوعات مرتبط با مسکن را پیگیری می‌کرد. یکی از اقدامات بسیار مهم این شورا این بود که تمامی استانداران برای تامین زمین مناسب جهت ساخت مسکن و اجرای طرح نهضت ملی پای کار آورد. در حوزه پرداخت تسهیلات نیز در ابتدا بانک‌ها مقاومت زیادی داشتند، اما به مرور زمان با پیگیری‌های صورت گرفته بانک‌های دولتی همکاری بیشتری نشان دادند، اما بانک‌های خصوصی کماکان اقبال نشان نمی‌دهند که بانک مرکزی باید در این مهم تلاش بیشتری داشته باشد.

دنیا‌مالی در ادامه ابراز امیدواری کرد که دولت‌های آینده نیز به موضوع مسکن به صورت ویژه توجه کنند و افزود: اقدامات دولت شهید رئیسی در ساخت مسکن مثبت بوده و اثار آن به مرور در حال نمایان شدن بود هر چند به دلیل رشد نجومی قیمت مسکن قدرت مردم برای خرید خانه به شدت کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: سخت‌ترین بخش اجرای قانون نهضت ملی مسکن تامین زمین و آماده‌سازی اراضی بوده که انجام شده و در صورت وجود تامین منابع مالی ساخت مسکن در مرحله ساده‌تری قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: خوشبختانه اجرای پروژه مسکن مهر تجربه بسیار مفیدی برای کشور به همراه داشت که موجب شد در طرح نهضت ملی از ان بهره گرفته و ایرادات و مشکلات قبل را بر طرف کنیم امیدواریم با این اندوخته هنگام دریافت پروانه ساخت و تحویل مسکن‌ها با چالش‌های گذشته مواجه نشویم. هم اکنون نیز بخش عمده از واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر تکمیل شده و امیدوارم در ماه‌های آینده با تکمیل حدود ۱۲۰ هزار واحد باقی‌مانده پرونده مسکن مهر بسته شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلای (خانه ملت)

عناوین برگزیده