تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۳۰۰۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بدری:

برنامه ساخت مسکن در دولت آینده تدوام داشته باشد/ حل مشکلات حوزه مسکن با اجرای دقیق قوانین مجلس

‌می‌متالز - نماینده مردم در مجلس دوازدهم گفت: دولت آینده باید سیاست‌های ساخت مسکن را مطابق با قوانین مجلس ادامه دهد و مجلس نیز این موضوع را به صورت جدی مطالبه خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری، با اشاره به ضرورت تداوم روند ساخت مسکن و اجرای طرح نهضت ملی گفت: قانون جهش تولید مسکن یکی از قوانین کامل و جامع در حوزه ساخت و عرضه مسکن بوده که با همت نمایندگان مجلس یازدهم به تصویب رسید. در این قانون تمامی مواردی که برای ساخت مسکن نیاز است را پیش بینی کرده و ریل مناسبی را برای تولید مسکن ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس افزود: در قانون جهش تولید مسکن دولت مکلف شده طرح جامع مسکن را تهیه کند. بر اساس این طرح کشورمان دارای یک چشم انداز بلند مدت در حوزه تولید مسکن و مدیریت بازار و سیاستگذاری‌ها مرتبط می‌شود از این رو با توجه به اینکه در قانون به صراحت به این امر تاکید شده مجلس نیز می‌تواند از دولت آینده این موضوع را مطالبه کند.

بدری با بیان اینکه سیاست ساخت مسکن در دولت‌های آینده بر اساس سند چشم انداز و قانون جهش تولید مسکن باید ادامه دار باشد عنوان کرد: یکی از شعار‌های شهید رئیسی ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بوده که به نظر بنده وزارت راه در این حوزه اقدامات قابل قبولی داشته است هرچند در مسیر اجرای برنامه‌ها بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و برخی از وزارت خانه در ایجاد زیرساخت‌های مرتبط اقدامات نامناسبی داشته‌ند.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم اضافه کرد: بنده معتقدم اگر دولت ها، قوانین حوزه مسکن را به خوبی اجرایی کند در سال‌ها آینده مشکلات این حوزه به مرور بر طرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده