تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۴۲۷۱۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

واگذاری ۲.۵ میلیون قطعه زمین رایگان به متقاضیان مسکن

‌می‌متالز - نماینده مجلس گفت: واگذاری زمین رایگان به متقاضیان و ساخت مسکن توسط آنها از مهم‌ترین برنامه‌های مسکنی دولت سیزدهم بود که باید در دولت بعدی هم اجرا شود.

به گزارش می‌متالز، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید مسکن یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بود که با توجه به قانون جهش تولید مسکن توانست آن را به خوبی اجرا کند گفت: با توجه به تعهدی که در بودجه برای ساخت مسکن ایجاد شده بوده که سالی یک میلیون مسکن ساخته شود باید برای تامین زمین و تسهیلات برنامه ریزی می‌شد.

وی ادامه داد: دهک‌های پایین جامعه عملا توان تامین پرداخت اقساط مسکن را هم نداشتند و شرایط در این زمینه سخت بود به همین دلیل رئیس جمهور فقید تصمیم گرفتند که زمین رایگان در اختیار مردم قرار داده شود تا آنها اقدام به دریافت تسهیلات و ساخت مسکن کنند. 

این نماینده مجلس افزود: شهید رئیسی از همان ابتدای روی کار آمدن وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را دادند و شروع به کار کردند، هر چند در یک سال ابتدایی روند مسکن سازی به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها خیلی کند بود. 

سنگدوینی ادامه داد: حتی در دولت سیزدهم پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر که ناامیدی در مردم ایجاد کرده بود نیز غالبا به بهره برداری رسید. پروژه مسکن ملی نیز خیلی زود در دولت شروع شد و در این مدت ۲ و نیم میلیون قطعه زمین به مردم اعطا شد تا اقدام به مسکن سازی کنند. 

وی ادامه داد: برای پیشبرد نهضت ملی مسکن نیاز به اعطای تسهیلات به مردم داشتیم و به همین دلیل در قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس بانک‌ها ملزم شدند که ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف مسکن سازی کنند، اما بانک‌ها برای اعطای تسهیلات پای کار نبودند و رئیس جمهور شهید نیز در یکی از جلسات به شدت از بانک‌ها گله کردند که به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

این نماینده مجلس دوازدهم توضیح داد: تشکیل مرتب شورای عالی مسکن نشان می‌داد که ایشان به دنبال تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن بودند و باید بپذیریم که راه سختی هم پیش روی دولت وجود داشت. 

سنگدوینی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت دار دولت بعدی که باید دنبال شود بحث مسکن سازی است. دولت سیزدهم در حوزه مسکن روستایی هم اقدامات خوبی انجام داد و به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم وام‌های کم بهره‌ای اعطا شد و یک سری از افراد تحت پوشش خانه دار هم شدند. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم و گرانی‌های به وجود آمده باعث شد که هزینه‌ها بالا برود و روند ساخت کند شود، ولی با این وجود مسیر ادامه داده شد گفت: رئیس‌جمهور بعدی هم باید این مسیر را ادامه دهد، چون مسکن یکی از ضروریات زندگی مردم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده