تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۳۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مروری بر مهم‌ترین رویداد‌های تالار نقره‌ای

یک هفته با بورس کالا

‌می‌متالز - در هفته گذشته رویداد‌ها و اظهارنظر‌هایی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم‌ترین آنها می‌توان به"عرضه کالا‌ها در بورس کالا باعث ایجاد عدالت و ثبات منطقی در بازار می‌شود" و "زمان‌بندی عرضه‌های بورس کالا اعلام شد" اشاره کرد.

عرضه کالا‌ها در بورس کالا باعث ایجاد عدالت و ثبات منطقی در بازار می‌شود

به گزارش می‌متالز، در هفته گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجربه ورود کالا‌ها به بورس طی سالیان گذشته، اثرات مثبت این اقدام را نمایان کرده است گفت: باید به طور حتم کالا‌ها از طریق بورس عرضه و معامله شوند تا یک عدالت و ثبات منطقی در بازار کالا‌ها ایجاد شود؛ لذا با توجه به مزایایی که عرضه کالا‌ها در بورس با خود به همراه دارد، از عرضه کالا‌های جدید به بورس استقبال می‌کنیم.

صولت مرتضوی افزود: در راستای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، یکی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزارت کار و نیز اقدامات کلان این وزارتخانه، ورود حتمی شرکت‌های زیر مجموعه به بازار سرمایه است تا بتوان از مزایای این بازار برای بهبود عملکرد و فعالیت این شرکت‌ها استفاده کنیم.

مرتضوی به اثرات عرضه کالا‌های تولیدی شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار و همچنین سایر کالا‌ها در بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه ورود کالا‌ها به بورس طی سالیان گذشته، اثرات مثبت این اقدام امری بدیهی است و باید به طور حتم کالا‌ها از طریق بورس عرضه و معامله شوند تا یک عدالت و ثبات منطقی در بازار کالا‌ها ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توجه به مزایایی که عرضه کالا‌ها در بورس با خود به همراه دارد، از عرضه کالا‌های جدید به بورس استقبال می‌کنیم.

زمان‌بندی عرضه‌های بورس کالا اعلام شد

بورس کالای ایران در نامه‌ای نحوه عرضه محصولات در هفته منتهی به ۳۰ خرداد را ابلاغ کرد.

در نامه مدیریت عملیات عرضه آمده است: با توجه به تعطیلی روز دوشنبه هفته آینده (۲۸ خرداد ۱۴۰۳)، روز‌های عرضه برخی محصولات در هفته منتهی به ۳۰ خرداد تغییر کرد.

به این ترتیب شنبه ۲۶ خرداد: سیمان تیپ یک و ۲ در تالار صنعتی، یکشنبه ۲۷ خرداد: سیمان به غیر از تیپ یک و ۲، شمش بلوم و تختال در تالار صنعتی، سه‌شنبه ۲۹ خرداد: پلی پروپیلن و آف‌های آن، پلی وینیل کلراید و آف‌های آن و نخ‌های سایر شرکت‌ها در تالار پتروشیمی و محصولات گروه روغن در تالار فرآورده‌های نفتی وچهارشنبه ۳۰ خرداد: محصولات پلیمری (به غیر از پلی پروپیلن و پلی وینیل کلراید) و همینطور HAB و LAB در تالار پتروشیمی عرضه می‌شود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده