تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۴۱۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
هیجان در بازار رمزارز‌ها کاهش پیدا کرد

کوچ سرمایه به وال‌استریت

‌می‌متالز - روز چهارشنبه هفته گذشته، گاو‌های بازار رمزارز‌ها در تلاشی سعی کردند تا از سد مقاومت ۶۶ هزار دلاری عبور کنند، اما بار دیگر به بن‌بست خوردند و مقاومت خرس‌ها موجب شد که قیمت در یک مسیر نزولی قرار بگیرد. همزمان با عدم موفقیت بیت‌کوین در عبور از سد خرسی، باقی آلت‌کوین‌ها نیز در یک روند نزولی قرار گرفتند.

به گزارش می‌متالز، نزول قیمت رمزارز‌ها از آنجا ناشی می‌شود که ظاهرا حرکت جریان نقدینگی به سمت بازار سهام شکل گرفته و نوسانات آخر هفته S&P ۵۰۰ نشانگر این موضوع است. بیت‌کوین در هفته گذشته تلاش زیادی برای عبور از ۶۶ هزار دلار انجام داد. به‌طوری که از ۷ ژوئن یک روند نزولی کوتاه‌مدت در قیمت بیت‌کوین آغاز شده که شروع آن هم از قیمت ۷۰ هزار دلار بود. در این مدت جریان نقدینگی به سمت بازار سهام و بازار طلا بوده است. روز چهارشنبه هفته پیش آخرین تلاش گاو‌های بازار برای عبور از سد ۶۶ هزار دلار صورت گرفت که موفق نبود. این موضوع عاملی شد تا قیمت بزرگ‌ترین رمزارز بازار به ۶۳ هزار دلار رسیده و بازده هفتگی خود را با منفی ۴ درصد به پایان برساند. از طرف دیگر در همین مدت در بازار طلا هرچند نوسانات بسیار کمتر بوده، ولی معامله‌گران موفق شدند تا بازده ۲ درصدی را از سرمایه‌گذاری خود در طلا به دست آورند. اما شرایط در بازار سهام در جهان به گونه دیگری بود و نوسانات بیشتر از بازار‌های دیگر بود. در همین حین بازده بازار سهام در آمریکا نیز تقریبا مثبت بوده به‌طوری‌که شاخص S&P ۵۰۰ رشدی ۲ درصدی داشته است.

در این شرایط معامله‌گران انتظار دارند چنانچه بیت‌کوین در مقطع ۶۳ هزار دلاری متوقف نشد، حداقل در تور ۶۰هزار دلاری گیر کند. البته باید شرایط در هفته آتی نیز بررسی شود. فعلا جریان نقدینگی به نفع بازار رمزارز‌ها نیست و در بازار‌های دیگر درحال چرخش است و اخبار بیشتر به نفع بازار طلا و کامودیتی‌ها است. برای مثال بانک مرکزی سوئیس روز پنج‌شنبه به‌طور غیرمنتظره نرخ بهره خود را برای دومین بار متوالی کاهش داد و به ۱.۲۵ درصد رساند. این خبر به نفع گاو‌های بازار فلزات تمام شد، چراکه نشان از کاهش سیاست‌های پولی انقباضی در بانک‌های مرکزی بزرگ جهان دارد. روز گذشته نیز بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد که نرخ بهره بر روی ۵.۲۵ درصد ثابت خواهد ماند. اخبار مثبتی هم برای بیت‌کوین وجود دارد که البته هنوز تاثیر آن بر بازار چندان ملموس نیست، اما در روز‌های آتی می‌تواند اثر بسزایی بر تغییر جهت حرکت بازار رمزارز‌ها داشته باشد. برای مثال از روز پنج‌شنبه صندوق صرافی VanEck Bitcoin) VBTC) معاملات خود را در بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) آغاز کرد. میزان معاملات این صندوق در همان روز اول با استقبال خوبی همراه بود و از یک میلیون دلار عبور کرد. تاثیر این دست از اخبار به زودی در بازار مشخص‌تر خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده