تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۴۲۵۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تداوم مشکلات تولید برای تولیدکنندگان آلومینیوم در آلمان

‌می‌متالز - بر اساس گزارش رویترز، طی سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۴، صنعت آلومینیوم آلمان با مشکل کاهش تولید در صنعت آلومینیوم و تمامی صنایع وابسته به آن مواجه گردید.

به گزارش می‌متالز، با توجه به چالش تأمین انرژی و مواد اولیه، طی ماه‌های اخیر، صنعت آلومینیوم آلمان با مشکلاتی مواجه بوده است. این معضل، افزایش میزان واردات را نیز به‌همراه داشته است که خود این مسأله برای صنایع آلومینیوم چالش‌برانگیز بوده است.

انستیتوی آلومینیوم داچلند (Duechland)، اتحادیه تولید و فرآوری آلومینیوم در آلمان است که عمده اطلاعات و آمار به‌دست‌آمده از این نهاد آلمانی صورت گرفته است.

راب ون گیلز (Rob Van Gils)، مدیر آلومینیوم داچلند در این رابطه می‌گوید: "افزایش هزینه انرژی و شرایط اقتصادی نامناسب در آلمان، برای تولیدکنندگان مشکلاتی بوجود آورده است. همچنین عدم سرمایه‌گذاری مناسب دولت آلمان بر تولید خودرو‌های الکتریکی موجب شده که در این زمینه هم مصرف آلومینیوم در آلمان محدود شود."

تولید آلومینیوم بازیافت‌شده نیز در آلمان با کاهش قابل‌توجهی مواجه بوده است. این کاهش درحالی رخ داده که اروپا پیشبرد اهداف کربن‌زدایی یا کاهش تولید کربن را بسیار جدی گرفته است. آلمان در بازه زمانی ژانویه تا مارس سال جاری، ۶۸۵ هزار تن آلومینیوم تولید کرده است که نشان‌دهنده ۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

طی سه‌ماهه نخست سال جاری، تولیدکنندگان محصولات نیمه‌نهایی شاهد کاهش قابل‌توجه تولید بودند. تولید در این بازه زمانی ۵۷۱ هزار گزارش شده که نشان‌دهنده ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در میان تولیدکنندگان محصولات نیمه‌نهایی، تولیدکنندگان محصولات نورد آلومینیوم اعلام کردند که تولید خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش داده‌اند.

با این تفاسیر، تولید محصولات نورد طی سه‌ماهه نخست سال جاری در آلمان، ۴۴۸ هزار تن برآورد می‌گردد. همزمان گزارش شده است که در همین بازه زمانی، تولید محصولات اکسترود آلومینیوم در آلمان با ۱۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۴ هزار تن کاهش یافت.

درحال‌حاضر یکی از چالش‌های تولیدکنندگان آلمانی، افزایش رقابت در بازار از طرف بازار جهان سوم به‌خصوص صنعت اکستروژن ترکیه است.

تنها ده سال قبل، تولیدکنندگان آلمانی بازار را دردست داشتند و ترکیه در این صنعت نقش کوچکی داشت. نقش اکسترودکاران آلمانی در بازار داخلی طی دهه گذشته ۵۰ درصد بوده، اما در سه‌ماهه نخست سال جاری این سهم به ۳۰ درصد کاهش یافت. درواقع می‌توان گفت نقش اکسترودکاران ترک در بازار آلومینیوم آلمان طی چند ماه گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان آلمانی در این بازار رقابتی، دسترسی آسان و ارزان آنها به فلز روسیه است، این درحالی است که تولیدکنندگان آلمانی از این مزیت دور بوده و فلز روسیه را تحریم کرده‌اند.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده