تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۵۰۶۳

رفع ۱۰۰ حمله سایبری در حوزه پولی بانکی کشور

‌می‌متالز - رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: رفع ۱۰۰ حمله سایبری در حوزه پولی‌‎وبانکی و ارزی کشور طی سه سال گذشته انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مراسم رونمایی از سند معماری یکپارچه با بیان اینکه نظام حکمرانی داده کشور در حال اجرایی شدن است و ما جنگلی از سامانه‌ها در کشور داریم که خوشبختانه در حال منظم شدن است گفت: هرچه زودتر نظام حکمرانی مدیریت شود حفظ امنیت یک مقوله سختی می‌شود.

وی افزود: بعد از بحث یکپارچه‌سازی فناوری اطلاعات یکپارچه‌سازی داده‌ها را خواهیم داشت و مبحث دوم محیط امنی برای توسعه اقتصاد دیجیتال خواهد شد‌

وی افزود: در حوزه سکو‌ها و پلتفرم‌ها به لایه زیرساختی و حیاتی خواهیم رسید و در بخش امنیت سایبری کار‌های خوبی صورت گرفته در حوزه امینت اقتصادی تسهیل کسب‌وکار و برطرف کردن گلوگاه و رفع تعارض بین دولت و تاثیر کسب وکار‌ها تا به امروز برنامه‌های جامعی صورت گرفته است.

آقامیری اظهار کرد: در حوزه رفع تعارض و اقتصاد دیجیتال رقابت بخش خصوصی سنتی و بخش خصوصی نوین وجود دارد که این رقابت نمی‌گذارد بخش خصوصی نوین شکل گیرد.

وی افزود: حوزه پولی‌وبانکی و انرژی ۱۰۰‌ها حمله مهار شد و هرچه بیشتر توسعه دهیم و تشدید می‌شود در ۵سال آینده این مهار حملات سایبری تشدید د تقویت خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین