تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۵۲۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یورو سقوط کرد

یورو سقوط کرد
‌می‌متالز - پس از اینکه انتخابات فرانسه به پارلمان معلق رسید، یورو سقوط کرد، معاملات آتی اوراق قرضه فرانسه کاهش یافت و در حالی که دوره رکود در پیش خواهد بود، ابهام جدیدی بر بازار‌ها حاکم شده است.

به گزارش می‌متالز، ارزش یورو در معاملات آسیایی حدود ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۸۱۹ دلار رسید و معاملات اوراق قرصه آتی بلندمدت فرانسه سقوط کرد.

تحلیلگران اظهار کردند که بازار‌ها احتمالا با این پیش‌بینی راحت خواهند شد که رالی ملی راست‌افراطی، مارین لوپن (RN) به جای پیروزی در دور دوم همان‌طور که توسط نظرسنجی‌ها پیش‌بینی شده سوم شود.

با این حال، سرمایه‌گذاران همچنین نگرانی‌هایی دارند که برنامه‌های چپ می‌تواند بسیاری از اصلاحات حامی بازار امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور را از بین ببرد و بر این باورند که یک بن‌بست می‌تواند به تلاش‌ها برای مهار بدهی فرانسه که در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۰.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی رسید، پایان دهد.

زمانی که ماکرون در ماه ژوئن در اقدامی شوکه‌کننده، پس از شکست آرا در انتخابات پارلمان اروپا، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شد، بازار‌ها سقوط کردند.

سهام فرانسه، تحت رهبری بانک‌ها، به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد بدهی‌های دولتی، مقررات جدید و عدم اطمینان اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، سقوط کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده