تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۹
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۵۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

بازگشت پرقدرت خریداران به بازار سرمایه/ اصلاحات مقطعی بورس نگران‌کننده نیست

بازگشت پرقدرت خریداران به بازار سرمایه/ اصلاحات مقطعی بورس نگران‌کننده نیست
‌می‌متالز - نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازگشت پرقدرت خریداران به بازار سرمایه اظهار داشت: اصلاحات مقطعی بازار نگران‌کننده نیست و بازار می‌تواند بعد از گذراندن شرایط فعلی، ادامه‌دهنده روند با ثبات مورد انتظار باشد.

به گزارش می‌متالز، «نیما میرزایی» با اشاره به افت شاخص بورس در معاملات امروز بازار گفت: بازار توانست ابتدای هفته را با روند پرقدرت آغاز کند و رکورد‌های متعددی را در زمینه رشد شاخص بورس و ارزش معاملات در سال جاری به ثبت برساند.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد افزایش معنادار در جبهه فروشندگان نبودیم، افزود: این امر نشان می‌دهد که به احتمال زیاد به دلیل مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز اقدامات مثبت صورت گرفته در خصوص اصلاح نرخ خوراک صنایع، کاهش نرخ بهره و نیز افزایش مداوم نرخ دلار نیمایی، روند صعودی بازار پابرجا باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به چنین وضعیتی می‌توان انتظار داشت بازار از فاز نزولی خارج و وارد دوره جدیدی از معاملات بازار شده باشد که در این راستا شاهد یک روند با ثبات و صعودی در بلندمدت هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: همچنین از نکات مهم بازار در هفته جاری می‌توان به افزایش تعداد خریداران به بیش از ۱۴۰ هزار نفر اشاره کرد که این اتفاق در هفته‌های اخیر بی‌سابقه بود و نشان از بازگشت پرقدرت خریداران به بازار سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه در نقطه مقابل هم بررسی قدرت فروشندگان نشان می‌دهد که با وجود نوسانات حاکم بر بازار، اما عرضه قوی شکل نگرفته، افزود: این امر می‌تواند نویدبخش این موضوع باشد که اصلاحات مقطعی بازار نگران‌کننده نیست و بازار می‌تواند بعد از اصلاحات موقت زمانی ادامه دهنده روند با ثبات مورد انتظار باشد.

میرزایی در ادامه به تهدیدات فعلی بازار سرمایه اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری و حذف ریسک آن از سر بازار، شاخص بورس به مدار حرکتی خود بازگشت، اما مهم‌ترین موضوع تاثیرگذار بر بازار در ماه‌های آینده انتخابات آمریکا است که نتیجه آن تا حدودی بر نرخ ارز و سایر عوامل تاثیرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نکته مهم قابل توجه این است که بازار سرمایه با وجود پتانسیل بالای خود و تورم موجود طی سال‌های اخیر، جاماندگی چشمگیری را نسبت به بازار‌های رقیب تجربه کرده که با توجه به چنین اتفاقی حتی ریسک‌های بزرگ هم امکان اصلاح معنادار را به بازار نمی‌دهند.

وی در پایان گفت: به دلیل سیگنال مثبت از متغیر‌های تاثیرگذار بر بازار شاهد حرکت صعودی شاخص بورس هستیم و بازار می‌تواند از محدوده فعلی رو به بالا حرکت کند که شدت دریافت اخبار مثبت منجر به رشد با ثبات‌تر و رو به بالای بازار سرمایه خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده