به گزارش میمتالز، «احمد آقایی» معاونت صنایع حملونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، خطاب به شرکتهای تولیدکننده و عرضهکننده خودرو و انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد، با توجه به تکلیف موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، قانون ساماندهی صنعت خودرو و آیین نامههای اجرایی آن بدین وسیله اهداف کیفی خودرو سواری و تجاری در سه شاخص کیفیت، خدمات فروش و پس از فروش در سال ۱۴۰۳ ارائه میشود.
از سوی دیگر و به گفته «مهرداد خسروی» مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، از جمله این شاخصها، کیفیت سلامت خودرو در زمان تحویل فروش (درصد فراوانی خودرو بدون ایراد ۷۲ ساعت بعد از تحویل به مشتری)، رضایت از کیفیت اولیه محصول سه ماه اول مالکیت خودرو و پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر است که به خودروسازان ابلاغ شده و با جدیت هم رصد و پایش میشود.
وی با اشاره به وقفه دوساله در انتشار کارنامه کیفی خودروسازان یادآور شد: با همت و تلاش صورت گرفته درمعاونت حملونقل و دفتر صنایع خودروسازی وزارت صمت، خلاصه وضعیت کیفی خودروسازان و همچنین ابلاغ اهداف کیفی مد نظر وزارتخانه بعد از دوسال وقفه مجددا منتشر و به خودروسازان و فعالان این حوزه ابلاغ شد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، با اشاره به اهمیت پیگیری و رصد مستمر این فرآیند خاطرنشان کرد: قطعا به دلیل تنوع بالای خودروهای تولیدی و مونتاژی در کشور و همچنین تعدد خودروسازیهای دولتی و بخش خصوصی باید با جدیت برنامههای کیفی دنبال شود تا بتوانیم از این طریق رضایت حداکثری را برای مردم عزیز کشورمان فراهم کنیم.
خسروی همچنین به لزوم توجه جدی تولیدکنندگان خودرو به ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود گفت: با تلاشهای صورت گرفته طی سالیان متمادی خوشبختانه کشورمان از لحاظ کمی جزو تولیدکنندگان بزرگ خودرو در منطقه و جهان محسوب میشود که برای دستیابی به بازارهای صادراتی بیشتر و همچنین ارتقا جایگاه کمی و کیفی خود در رنکینگ جهانی تولید خودرو باید توجه ویژهای به برنامههای کیفی و ارتقا کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی کشورمان داشته باشیم که این مهم از طریق ابلاغ و پایش همین برنامههای کیفی امکان پذیر و محقق خواهد شد.
منبع: شاتانیوز