تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۵۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

انجام ۱۰۵۵ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان

انجام ۱۰۵۵ مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در کردستان
‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در ۳ ماهه اول سال جاری، ۱۰۵۵ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک و مستقل در استان کردستان برای مقابله با قاچاق کالا و ارز انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در اولین کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه استان کردستان، اظهار کرد: در این بازرسی‌ها ۴۷ پرونده به ارزش بیش از ۱ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در سند راهبردی صمت استان، هدف‌گذاری برای رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت، ۱۳ درصدی در حوزه معدن و ۲۳ درصدی در حوزه تجارت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان بیان کرد: ۴۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی استان توسط مجموعه اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان شکل می‌گیرد و ۳۷ درصد اشتغال استان نیز به این مجموعه برمی‌گردد.

وی یادآور شد: برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در استان، باید بحث ثبت سفارش، تأمین مواد اولیه و تأمین ارز مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مشکلات در این زمینه رفع شود.

خلیقی با بیان اینکه خوشبختانه بیشتر واحد‌های تولیدی، انبار‌ها و شرکت‌های پخش در استان کردستان در سامانه جامع ثبت شده‌اند و اقدامات چشمگیری در زمینه قاچاق کالا انجام شده، اضافه کرد: تحقق شعار سال یکی از الزامات است و انتظار می‌رود با مشارکت خود مردم، بستر افزایش تولید داخلی فراهم شود که این امر به کاهش قاچاق کالا در استان نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه لازم است نظارت بر بازار و برخورد با قاچاق کالا و ارز به‌طور مستمر ادامه یابد تا شاهد رونق تولید داخلی باشیم، خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی، باید موانع پیش روی تولیدکنندگان رفع شود.

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: مردم باید با خرید کالای ایرانی، به رونق تولید در استان کمک کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران