تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۶۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی صورت گرفت؛

«وبانک» ۶۵۰ تومان سود داد

«وبانک» ۶۵۰ تومان سود داد
‌می‌متالز - در پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۶۵۰ تومان سود به سهامداران تعلق گرفت.

به گزارش می متالز، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با حضور بیش از ۷۴ درصد سهامدران برگزارشد.

علی نبوی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در مجمع «وبانک» گفت: عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در سال مالی ١۴٠٢ با نماد وبانک به ارزش بازار ٣۶٧،٠۵٧ بوده است. همچنین تعداد سهام این شرکت به ٢٧،٢۵٠،٠٠٠،٠٠٠ رسیده است.

وی به آخرین تغییرات سرمایه شرکت اشاره کرد و افزود: مطابق با آخرین مجمع فوق‌العاده تیر امسال برگزار شد ، سرمایه شرکت به مبلغ ۵٠،٢۵٠ میلیارد ریال افزایش داشته است.

نبوی در رابطه وضعیت کلی پرتفوی سرمایه‌گذاری های شرکت اصلی، اظهارداشت: بهای تمام شده پرتفوی سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در پایان سال ١۴٠٢ نسبت به سال ماقبل خود رشد ٣١۵ درصدی داشته و به رقم بیش از ٣٣٣،٠٠٠ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در ادامه مجمع افزود: درآمد های عملیاتی شرکت با کاهش ۵٩ درصدی از ۵٩،٨۴٧،۴٩٨ میلیون ریال به ٢٧،٠۵٣،٣۶۶ میلیون ریال رسیده است. گفتنی است سایر درآمد ها و هزینه های غیرعملیاتی شرکت نسبت به سال ١۴٠١ رشد قابل توجه ٢٢٨٨۶٠درصدی را تجربه کرد. همچنین سود خالص شرکت نسبت به سال ١۴٠١ رشد ٣۵٨ درصدی داشته است.

به گفته وی بهبود جایگاه شرکت در گروه چند رشته‌ای صنعتی، افزایش سرمایه شرکت از محل اندوخته به ۵٠٢۵ میلیارد تومان،رشد ٢٣٣درصدی سود تلفیقی شرکت، رشد ٣۵٩درصدی سود خالص شرکت اصلی و شناسایی پتانسیل واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه و تدوین مراحل عرضه چند مرحله‌ای از اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

نبوی در رابطه با شرکت های واگذار شده سال مالی ١۴٠٢ گفت:پتروشیمی شازند (شاراک) در اسفندماه سال گذشته به خریدار واگذار شد. گروه توسعه ملی در سال گذشته ١٠ زیرمجموعه خود را عرضه کرد و گام بزرگی در راستای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری برداشت. مجموع فروش زیرمجموعه‌های این شرکت طی سال گذشته ٢٣٩هزار میلیارد ریال درآمد برای مجموعه محقق کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی افزود: بهره‌وری کنترل بهای تمام شده و تامین مالی شرکت های تابعه را را مشارکت های درون‌گروهی ارتقاء دهد، افزایش سهام بازار از طریق روش های نوین تامین و بهره‌گیری از تجارت الکترونیک در شرکت های زیرمجموعه مد نظر است و بهینه سازی پرتفوی و مولدسازی دارایی ها با ورود به عرصه پیشرانه و دانش‌بنیان از برنامه های آتی است که مورد تاکید وبانک قرار دارد.

نبوی در ادامه مجمع «وبانک» در پاسخ به سوال سهامداران در مورد سرمایه‌گذاری با مبلغ حاصل از فروش شاراک گفت: با تصمیم‌گیری و بررسی کمیته، سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت. همچنین شرکت در نظر دارد در سرمایه‌گذاری‌های خرد و غیرکنترلی و غیربنگاهی قصد سرمایه‌گذاری انجام دهد؛ به‌خصوص در شرکت‌های بورسی بنیادی که سودآوری خوبی دارند. قرار بر این نیست که مبلغ فروش شاراک مجدداً در پالایشگاه دیگری سرمایه‌گذاری شود.

وی در پاسخ به سوال سهامدار دیگری در مورد واگذاری زیرمجموعه‌ها توضیح داد: برخی از شرکت‌های زیرمجموعه قابلیت واگذاری ندارند و برخی شرکت‌ها نیز با توجه به وضعیت اقتصادی کشور خریدار ندارند. در مورد زیرمجموعه‌های با پتانسیل شرکت برای واگذاری در حال بررسی و اقدام هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در مورد فروش سهام بانک اقتصاد نوین که سوال سهامدارن بود افزود: در حال ارزش‌گذاری و قیمت‌گذاری هستیم و پس از اتمام آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

در پایان مجمع سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و با رای سهامداران این شرکت نیز ۶۶ درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم وبانک ۶۵۰ تومان تعلق گرفت.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده