تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۴۶۳۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

دست دلالان را از معادن قطع کنید

دست دلالان را از معادن قطع کنید
‌می‌متالز - نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مسأله واگذاری‌های معادن به موضوع سیاست گذاری و دولت بازمی‌گردد گفت: دولت باید تدبیری بیندیشد که دست دلال‌ها و کسانی که فعالیت معادن را متوقف می‌کنند، از این حوزه قطع شود.

دست دلالان را از معادن قطع کنید

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز شنبه در نشست بیست‌ودومین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در کرمان افزود: نباید زمینه‌ای وجود داشته باشد که عده‌ای بتوانند فعالیت معدنی را متوقف کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سه مساله برای تحول اقتصادی مهم است گفت: نخستین مورد و در راس مسایل، نیروی انسانی است، زیرا تحول بدون نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد رقم نخواهد خورد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه موضوع دیگر سیاست‌گذاری، برنامه مناسب و دورنمای فعالیت‌ها است تصریح کرد: محور سوم سرمایه گذاری متناسب با تحول به شمار می‌رود که در این خصوص در بخش معدن با چند مشکل جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: معادن با دانشگاه‌ها بایستی برای توسعه نیروی انسانیِ قابل، ارتباط برقرار کنند تا معادن ما با دانش لازم تقویت شوند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به ضرورت‌های سیاست‌گذاری و تامین منابع یادآور شد: اکتشاف معدنی یکی از امور به شدت سرمایه بر و خطرپذیر است که باید معادن فکری برای این حوزه داشته باشند تا فشار آن بر مجموعه خاصی تحمیل نشود و امور این بخش با سرعت پیش برود.

وی افزود: همچنین افراد فعال در بخش معادن از نظر ایمنی و به لحاظ امنیتی در محیطی امن فعالیت خود را انجام دهند، هرچه امنیت را بالا ببریم بازدهی بهتری خواهیم داشت.

امام جمعه کرمان با تاکید بر ضرورت سیاست‌گذاری مناسب و با برنامه بودن بیان کرد: باید ضمن تامین نیروی انسانی قابل و تامین اعتبار، معادن را با بخش نفت رقابت‌پذیر کنیم و جایگزینی واقعی معدن به جای نفت حتی می‌تواند کشور را از تحریم‌ها نجات دهد.

همچنین در این آیین از واحد‌های معدنی منتخب سازمان نظام مهندسی کشور قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده