تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۶۳۵۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش تولید فولاد چین در نیمه نخست سال

کاهش تولید فولاد چین در نیمه نخست سال
‌می‌متالز - در ژانویه تا ژوئن سال جاری، تولید فولاد چین ۱.۱ درصد در سال کاهش داشته و به ۵۳۰.۵۷ میلیون تن رسید. در ژوئن نیز، تولید فولاد این کشور با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۹۱.۶۱ میلیون تن رسید که ناشی از کاهش تقاضا و کاهش حاشیه سود فولادسازان بود. در عین حال این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، به گفته کارشناسان، تقاضای فولاد در این کشور در ماه ژوئن کاهش یافت، زیرا گرما و باران شدید در مناطق جنوبی فعالیت ساختمانی را محدود کرد.

فشار بر عرضه در بحبوحه کاهش فصلی تقاضا و بدتر شدن اعتماد بازار که منجر به کاهش قیمت فولاد شد، افزایش یافت. علاوه بر این، صادرات محصولات فولادی در ماه گذشته ضعیف شد.

در واکنش به کاهش قیمت فولاد و افزایش موجودی، چندین کارخانه تولید را کاهش دادند و برخی نیز تعمیر و نگهداری تجهیزات را آغاز کردند. در ماه ژوئن، متوسط تولید روزانه فولاد به حدود ۳.۰۵ میلیون تن رسید که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۳ است و در ماه می، این میزان به ۳ میلیون تن رسید. تحلیلگران انتظار دارند تولید فولاد در ماه جولای با بهبود تقاضا و حاشیه سود بالاتر رشد کند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده