تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۳۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام چین در پنج ماه نخست ۲۰۲۴

کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام چین در پنج ماه نخست ۲۰۲۴
‌می‌متالز - جدیدترین گزارش‌های اداره ملی آمار چین از کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ حکایت می‌کند. رکود بازار داخلی چین باعث شده فولادسازان چینی انگیزه خود را برای تولید فولاد در ماه جاری نیز از دست داده و به تعمیر خطوط تولید خود روی بیاورند.

به گزارش میم تالز، تولید فولاد خام چین در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ بیش از یک درصد کاهش یافت. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین، تولید فولاد خام در این کشور طی ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ با کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۳۰.۵۷ میلیون تن رسید. در مقابل موجودی فولاد کارخانه‌های چین با شروع ماه جولای روند افزایشی پیدا کرد و طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA) کل موجودی فولاد شرکت‌های عضو انجمن در دهه اول جولای ۲۰۲۴ به حوالی ۱۵.۴۰۲ میلیون تن رسید که ۷۰۸ هزار تن معادل ۴.۸۲ درصد نسبت به آخرین روز‌های ژوئن سال جاری رشد داشته است. طبق اطلاعات انجمن آهن و فولاد چین موجودی فولاد در دهه پایانی ماه گذشته حدود ۱۴.۶۹۴ میلیون تن بود. با این حال دهه سوم جولای ۲۰۲۴ برخلاف انتظار فولادسازان چینی با رونق نسبی بازار داخلی آغاز نشد و کاهش تقاضا افت قیمت محصولات فولادی چین در بیست و و نهمین هفته از سال ۲۰۲۴ را به همراه داشت. در جست‌وجوی علت این موضوع مشخص شد عدم انتشار اخبار مثبت از اقتصاد چین منجر به بی‌اعتمادی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات فولادی در این کشور شده است و بعضی از کارخانه‌های فولادی به دنبال کاهش تقاضا و رکود بازار محصولات فولادی به تعمیر خطوط تولید خود روی آورده‌اند.

کاهش ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام چین در پنج ماه نخست ۲۰۲۴

ریزش دسته جمعی قیمت محصولات فولادی

روز گذشته مصادف با بیستم جولای ۲۰۲۴ قیمت ورق گرم فولادی چین ۴۰ یوان در تن معادل شش دلار در هر تن کاهش یافت و این محصول با بهای ۳۶۰۰ یوان در تن یعنی ۴۹۵ دلار در تن در بازار به فروش رسید. با این حال قیمت صادراتی ورق گرم فولادی چین ثابت ماند و هر تن از این محصول با قیمت ۵۱۰ دلار روانه بازار جهانی شد.

بهای سنگ‌ آهن نیز در بازار داخلی چین افت چهار دلاری تجربه کرد تا خریداران در ازای هر تن سنگ آهن تنها ۱۰۴ دلار بپردازند. سپس باید به قیمت میلگرد اشاره کرد که هر تن از این محصول روز گذشته با بهای ۳۵۴۰ دلار معادل ۴۸۷ دلار یعنی سه دلار کمتر نسبت به هفته قبل به فروش رسید. روند ریزشی قیمت‌ها طی روز گذشته به بازار شمش فولادی چین هم سرایت کرد تا قیمت شمش فولادی در بیست و نهمین هفته سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ یوان در تن یعنی دو دلار در تن کاهش یابد و به ۳۲۷۰ یوان در تن معادل ۴۵۰ دلار در تن رسید. بر اساس آمار انجمن آهن و فولاد چین متوسط تولید روزانه فولاد خام در کارخانه‌های عضو انجمن طی یک روند نزولی به ۲.۱۵۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با دهه آخر ماه ژوئن ۰.۷۳ درصد افت داشته است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید