تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۶۴۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد:

ایران ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد را دارد

ایران ظرفیت تولید ۴۵ میلیون تن فولاد را دارد
‌می‌متالز - رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ظرفیت ۴۵ میلیون تن تولید فولاد در کشور را داریم که از این مقدار ۳۲ میلیون تن تولید انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهرام سبحانی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مصرف داخل فولاد کشور بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تن است و مازاد تولید داریم را صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به انتظارات از دولت چهاردهم گفت: شرکت‌های فولادی به صورت تشکلی درخواست‌های خود را ارائه کرده‌اند که امیدواریم در دولت چهاردهم مورد بررسی قرار گیرد، چرا که صنعت فولاد برای کشور ما یک مزیت نسبی است و جزو بزرگ‌ترین صنعت فولاد در منطقه هستیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تاکید کرد: باید در زیرساخت‌ها و وضعیت صادرات در صنعت فولاد تجدیدنظر صورت گیرد؛ همچنین یکی دیگر از مهم‌ترین مباحث بحث ناترازی انرژی در کشور است که سبب از دست رفتن ظرفیت تولیدی می‌شود.

سبحانی با بیان اینکه ظرفیت ۲۰ میلیون تن صادرات فولاد داریم، گفت: بازار‌های هدف صادرات کشورمان در حوزه فولاد، جنوب‌ شرق آسیا، خاورمیانه و تعداد کمی از کشور‌های اتحادیه اروپا است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی بیان داشت: ایجاد سایر بازار‌های صادراتی کمک به واردات تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز فولاد از کشور‌هایی به ویژه چین می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ارائه سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران در حوزه تامین انرژی تاکید کرد و گفت: در حوزه ناترازی برق باید سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاری ارائه شود تا از ظرفیت‌های کویر و انرژی تجدیدپذیر بهره برد.

سبحانی تاکید کرد: در کوتاه‌مدت برای جبران بخشی از ناترازی انرژی مدیریت مصرف در بخش خانگی و استفاده از تجهیزات و فناوری در صنعت فولاد یک مساله مهم است که فرهنگ‌سازی و دریافت مبلغ بیشتر از پرمصرف‌ها، جلوی مصرف بی‌رویه برق خانگی را می‌گیرد. ما در این زمینه پرت انرژی زیاد داریم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده