تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۶۵۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

مصرف فولاد چین رو به کاهش

مصرف فولاد چین رو به کاهش
‌می‌متالز - انتظار می‌رود مصرف فولاد چین در سال جاری به حدود ۹۰۰ میلیون تن کاهش پیدا کند و احتمالاً در چند سال آینده در این سطح باقی خواهد ماند. قابل ذکر است در شش ماه اول سال جاری، مصرف ظاهری فولاد خام چین به ۴۷۸.۷ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش داشت.

به گزارش می‌متالز، کاهش مصرف داخلی فولاد همچنین کارخانه‌های فولاد چین را تحت فشار زیادی قرار داده است، به طوری که میانگین حاشیه سود فروش در میان کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین طی پنج ماه اول سال جاری از میانگین ۱.۳۸ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۰.۹۹ درصد کاهش یافته است.

در مورد صنایع مصرف‌کننده فولاد این کشور، بازار املاک چین به طور کلی ضعیف باقی مانده، اگرچه میزان رکود در این بخش نسبت به سال قبل تا حدودی کاهش یافته است. به موازات آن، رشد سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت نیز در نیمه ژانویه تا ژوئن امسال کاهش یافت و به ۵.۴ درصد رسید، ۱.۱ درصد نسبت به سه ماهه اول سال جاری و ۰.۵ درصد نسبت به کل سال گذشته کاهش یافت. از سوی دیگر، صنایع تولیدی چین در نیمه اول امسال عملکرد خوبی داشتند، به ویژه تولید کانتینر رشد قابل توجه ۱۵۳.۴ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده