تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۶۵۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

کارکنان صنعت فولاد خوزستان آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند

کارکنان صنعت فولاد خوزستان آموزش‌های مهارتی دریافت می‌کنند
‌می‌متالز - تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پیشگامان فولاد جنوب و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در راستای توسعه همکاری‌های مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار مورد نیاز صنعت فولاد، امضا شد.

به گزارش می‌متالز، آیین امضای این تفاهم‌نامه روز دوشنبه با حضور شهرام مولایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان و محمدرضا پاکباز مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب در محل این شرکت برگزار شد.

این تفاهم‌نامه، زمینه‌های همکاری مشترک ۲ طرف در حوزه‌های مختلف ارتقای مهارت، از جمله؛ برگزاری دوره‌های تخصصی برای پرورش نیروی کار ماهر، تدوین و بازنگری استاندارد‌های مهارت مشاغل مرتبط با صنعت فولاد و استفاده از ظرفیت‌های مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان برای ارتقای مهارت‌های شاغلین در این حوزه را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در خصوص اهمیت این تفاهم نامه گفت: هدف اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانمندسازی نیروی کار و ایجاد اشتغال پایدار در استان است که کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به این هدف، ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی در بستر فنی و حرفه‌ای است.

شهرام مولایی هزاروندی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، می‌توانیم از پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در شرکت پیشگامان فولاد جنوب برای ارتقای سطح مهارت‌های نیروی کار صنعت فولاد و همچنین شناسایی و پرورش استعداد‌های جوان در این حوزه استفاده کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور پیشگامان فولاد جنوب نیز به محدودیت‌های انرژی و چالش‌های پیش روی صنعت فولاد در استان خوزستان اشاره و بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای کاهش و بهینه‌سازی مصرف برق تاکید کرد.

محمدرضا پاکباز ابراز امیدواری کرد که با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، بتوان گام‌های موثری در جهت ارتقای مهارت‌های شاغلین در این صنعت برداشت و مسیر توسعه پایدار آن را هموار کرد.

وی بیان کرد: امضای این تفاهم‌نامه، گامی مثبت در جهت توسعه همکاری‌های بخش صنعت و مهارت در خوزستان و زمینه‌ساز ارتقای سطح مهارت‌ها و توانمندسازی نیروی کار در صنعت فولاد این استان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، خوزستان به عنوان دومین استان کشور در زمینه تولید فولاد است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

عناوین برگزیده