تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۶۶۷۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وزارت صمت به دنبال تغییر تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده نیست

وزارت صمت به دنبال تغییر تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده نیست
‌می‌متالز - معاون وزیر صمت درباره تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، مهدی ضیغمی درباره زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی، گفت: قرعه‌کشی این خودرو‌ها یکشنبه انجام شده است، اما از آنجاکه برخی افراد جزو ثبت‌نام‌کننده‌های قبلی بودند، منتظر هستیم که اطلاعات مربوطه را شرکت‌های خودرویی ارسال کنند که در اعلام نتایج دچار خطا نشویم، امیدوارم تا آخر این هفته این نتایج نهایی و اعلام شود.

معاون وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که نهایتا نتیجه قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه زمانی اعلام می‌شود؟ پاسخ داد: سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی درخواست اعلام در روز شنبه را داده است و تلاش می‌شود قبل از شنبه این اقدام انجام شود.

وی درباره میزان ارز پیش‌بینی شده برای واردات خودرو‌های نو و کارکرده، توضیح داد: برای خودرو‌های نو تاکنون حدود ۱.۸ میلیارد دلار ثبت سفارش صورت گرفته که امکان تامین ارز را دارد، اما در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم که این عدد به ۲.۸ میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: میزان ارز برای واردات خودرو‌های کارکرده هنوز مشخص نشده است، شب گذشته با بانک مرکزی جلسه داشتیم و در تلاش هستیم تا محل، منشا و حجم ارز موردنیاز برای واردات خودروی کارکرده را مشخص کنیم.

وی درباره نحوه ارائه خدمات پس از فروش و تعرفه خودرو‌های کارکرده، تصریح کرد: همه این موضوعات باید در کمیته‌ای که قرار است از تمام دستگاه‌ها از جمله سازمان استاندار، گمرک، وزارت اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون صنایع تشکیل شود، مورد رسیدگی قرار گیرد و برخی از این ایتم‌ها را تعیین کنیم به طور مثال پیشنهاد ما این است که تعرفه واردات خودرو‌های کارکرده نسبت به تعرفه خودرو‌های نو تغییر نکند و یکسان باشد، اما ممکن است، سایر دستگاه‌ها نظر دیگری داشته باشند که باید مورد بحث قرار گیرد.

معاون وزیر صمت درباره زمان واردات اولین خودرو‌های کارکرده به کشور نیز گفت: سوال سختی است و نمی‌توان پاسخ آن را داد ترجیح می‌دهم برای این موضوع عدد و زمان اعلام نکنم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده