تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۴۷۲۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت آهن و فولاد بصره عراق:

تولید فولاد در عراق به ۵ میلیون تن در سال رسید/ برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش

تولید فولاد در عراق به ۵ میلیون تن در سال رسید/ برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آهن و فولاد بصره عراق گفت: میزان تولید فولاد در کشور عراق به ۵ میلیون تن در سال رسید و این در حالی است که همچنان نیازمند واردات هزاران تن فولاد در طول سال هستیم.

به گزارش می‌متالز، عباس حیال لکن المالکی، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد بصره عراق در خصوص وضعیت صنعت فولاد در عراق اظهار کرد: صنعت فولاد در گذشته آنطور که باید در کشور عراق رشد و توسعه نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر دولت عراق تشویق و پشتیبانی جدی در حوزه راه‌اندازی کارخانه‌های فولادی دارد و تولید آهن و فولاد در عراق به ۵ میلیون تن در سال رسیده است.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد بصره عراق با بیان اینکه شرکت آهن و فولاد بصره تنها شرکت دولتی صنعت فولاد است، ابرازذ کرد: بخش نورد این شرکت از سه ماه گذشته افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه علی رغم توسعه‌های اخیر صنعت فولاد در عراق همچنان این کشور نیازمند واردات هزاران تن انواع محصولات فولادی است، ادامه داد: واردات را از کشور‌های همسایه و به ویژه ایران دنبال می‌کنیم.

حیال لکن المالکی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش فولاد در کشور عراق نیز افزود: در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده و سعی داریم با این اقدام همه محصولات فولادی نظیر میلگرد و ورق‌های فولادی را تولید کنیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده