تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۷۲۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

همکاری بائو استیل چین و عربستان در حوزه فولاد

همکاری بائو استیل چین و عربستان در حوزه فولاد
‌می‌متالز - بزرگترین فولادساز چین بائو استیل اعلام کرده که سرمایه‌گذاری خود را در یک پروژه مشترک برای تولید محصولات ورق در عربستان سعودی از حدود ۴۳۷.۵ میلیون دلار به یک میلیارد دلار یعنی بیش از دو برابر خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت در ماه می‌امسال با آرامکو عربستان و صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان قراردادی را برای ایجاد یک جوینت ونچر ورق فولادی امضا کرد که مالک ۵۰ درصد سهام آن است، در حالی که آرامکو عربستان سعودی و صندوق سرمایه‌گذاری عربستان هر کدام ۲۵ درصد سهام را دریافت خواهند کرد.

ظرفیت پیش‌بینی شده سالانه این کارخانه ۲.۵ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱.۵ میلیون تن محصولات ورق است. این کارخانه که در شهر صنعتی راس الخیر واقع شده است، محصولات بخش نفت، کشتی‌سازی و صنایع ساخت‌وساز در خاورمیانه و شمال آفریقا را تامین می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنایع مختلف از انرژی خورشیدی گرفته تا فلزات است. در عین حال، چین به دنبال ایجاد روابط اقتصادی نزدیکتر با کشور‌های حوزه خلیج فارس است. علاوه بر این، کارخانه‌های فولاد چین به دلیل کاهش تقاضای داخلی به دنبال افزایش صادرات هستند.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده