تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۴۷۲۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته مثبت بورس‌های عربی/ جهش ۸ درصدی بورس لبنان

هفته مثبت بورس‌های عربی/ جهش ۸ درصدی بورس لبنان
‌می‌متالز - بورس لبنان در هفته گذشته با جهش بیش از ۸ درصدی بهترین عملکرد را در میان بورس‌های عربی به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، عملکرد بورس‌های عربی منطقه در هفته گذشته عمدتا مثبت بود. در مجموع ۷ بورس سبز رنگ و ۵ بورس هم قرمز رنگ بودند.

بر اساس این گزارش، بعد از مدت‌ها افت، بورس لبنان با جهش بیش از ۸ درصدی بهترین عملکرد را داشت. گزارش احتمال آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین دلیل این جهش بود.

افزون بر این، شاخص بورس کویت هم بیش از دو درصد افزایش یافت. شاخص بورس‌های دوبی، مصر و عراق بیش از یک و شاخص بورس‌های ابوظبی و قطر کمتر از یک درصد مثبت شدند.

از سوی دیگر، شاخص بورس عربستان با بیش از یک درصد افت، بدترین عملکرد را داشت. تداوم کاهش قیمت نفت خام برای سومین هفته پیاپی مهم‌ترین دلیل کاهش بورس تداول (عربستان سعودی) بود. شاخص بورس‌های عمان، فلسطین، بحرین و اردن هم کمتر از یک درصد منفی شدند.

کاهش بهای نفت خام

این گزارش می‌افزاید؛ بهای نفت خام برای سومین هفته پیاپی کاهشی بود. نگرانی از کاهش تقاضا در آسیا علت اصلی این کاهش بود، گرچه گزارش مثبت اقتصادی آمریکا و رشد بیش از انتظار در سه ماهه دوم که انتظار کاهش نرخ بهره اعلامی از سوی فدرال رزرو را به همراه دارد، امیدواری به ثبات و یا افزایش بهای طلای سیاه را قوت داده است.

عوامل بازگشت قیمت بهای طلای زرد

همچنین، گزارش کاهش نرخ تورم در ایالات متحده و در پی آن، احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، کاهش قیمت طلا را برای سومین هفته پیاپی به همراه داشت. از ابهام در نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده و تنش تجاری بین چین و آمریکا، به عنوان مهم‌ترین عوامل برگشت بهای طلای زرد به مدار صعودی یاد می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده