تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۷۲۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی اعلام کرد:

آخرین جزییات از اصلاح مصوبه قیمت‌گذاری اوره‌سازها/ هماهنگی با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه برای تسویه مطالبات سنواتی شرکت‌های تولیدکننده

آخرین جزییات از اصلاح مصوبه قیمت‌گذاری اوره‌سازها/ هماهنگی با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه برای تسویه مطالبات سنواتی شرکت‌های تولیدکننده
‌می‌متالز - قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به آخرین جزییات از اصلاح مصوبه قیمت‌گذاری اوره‌ساز‌ها اعلام کرد: اکنون بخش عمده‌ای از مشکلات شرکت‌های اوره‌ای در ارتباط با حصه نقدی قیمت اوره تحویلی و مبنای کف قیمت بورس به میانگین قیمت بورس برای محاسبه مابه‌التفاوت‌ها با این مصوبه اصلاح شده است.

به گزارش می‌متالز، «فریبرز کریمایی» گفت: قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت فقط شامل محصولی مانند اوره می‌شود.

او گفت: مبانی قیمت‌گذاری باقی محصولات این صنعت که در بورس عرضه می‌شوند بر اساس فوب خلیج فارس و با نرخ تسعیر ارز صورت می‌گیرد.

کریمایی با اعلام اینکه قیمت‌گذاری خوراک بین مجتمعی پتروشیمی هم بر اساس فوب خلیج فارس انجام می‌شود، اعلام کرد: قانون، تکلیف قیمت‌گذاری اوره را برای پرداخت مابه‌التفاوت برای قیمت بورس مشخص کرده است.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد: در چند روز گذشته، جلسه‌ای در این زمینه برگزار و صورت‌جلسه قیمت‌گذاری اوره در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شد.

او با بیان اینکه از مدت‌ها قبل تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری اوره در کمیسیون اقتصادی دولت مورد بحث قرار گرفته بود، افزود: بر این اساس پرداخت نقدی اوره تغییر کرد و این مساله می‌تواند در بهبود وضعیت نقدینگی شرکت‌های اوره‌ای کمک‌کننده باشد.

کریمایی با تاکید بر مصوبه مهم دولت در مورد تعیین قیمت کود اوره گفت: همچنین در مصوبه راهکار‌هایی برای بازپرداخت مطالبات این شرکت‌ها در نظر گرفته شده که باید با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی، انجمن صنفی و از محل واگذاری دارایی‌ها و ماده ۲ قانون رفع موانع تولید اجرا شود.

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: این مصوبه حاصل نشست‌ها و پیگیری‌های مکرر انجمن صنفی، هلدینگ نفت و گاز پارسیان و شرکت‌های اوره‌ساز بوده است.

او گفت: اکنون بخش عمده‌ای از مشکلات شرکت‌های اوره‌ساز در ارتباط با حصه نقدی قیمت اوره تحویلی و اصلاح مبنای کف قیمت بورس به میانگین قیمت بورس برای محاسبه مابه‌التفاوت‌ها با این مصوبه اصلاح شده، اما مهم‌ترین اقدام انجمن صنفی، هماهنگی با وزارت اقتصاد و سازمان برنامه برای تسویه مطالبات سنواتی است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده