تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۷۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۱۰ درصدی قیمت بیت‌کوین طی ۷۲ ساعت گذشته

کاهش ۱۰ درصدی قیمت بیت‌کوین طی ۷۲ ساعت گذشته
‌می‌متالز - قیمت بیت کوین ۱۰ درصد نسبت به ۷۰۰۰۰ دلاری که در روز دوشنبه به آن رسیده بود کاهش یافته و تا ۶۲۷۰۰ دلار پایین آمده است.

به گزارش می‌متالز، بیت‌کوین هفته گذشته را با افزایش قیمت قابل توجهی آغاز کرد، اما روند کاهش قیمت آن از آن از زمان ادامه داشته و حالا به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته یعنی ۶۲۷۰۰ دلار رسیده است.

بیت‌کوین ۵.۵ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش قیمت داشته است. قیمت اتر ۵.۸ درصد، سولانا ۱۰ درصد و xpr هم ۱۰ درصد طی یک روز گذشته پایین آمده است. بیت‌کوین ۷۲ ساعت پیش به اوج ۷۰ هزار دلار رسیده بود.

بازار‌ها در روز پنجشنبه خبر‌های خوبی دریافت کردند. شاخص مدیران خرید بخش تولید کارخانه‌ای در آمریکا در ماه ژوئیه بیش از حد انتظار اقتصاددان‌ها کاهش یافته که می‌تواند نرخ بهره را پایین بیاورد. به علاوه، تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا به بالاترین رقم طی یک سال گذشته رسیده است. این اطلاعات راه را برای کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا باز می‌کند که خبر خوبی برای سرمایه‌های مخاطره آمیز از جمله بیت‌کوین است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا پس از اجلاس روز چهارشنبه گفت اگر ضعف رشد اقتصاد آمریکا ادامه داشته باشد، نرخ بهره در ماه سپتامبر پایین می‌آید.

بانک مرکزی انگلیس هم در روز پنجشنبه دنباله‌روی بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی اروپا شده و نرخ بهره را برای اولین بار طی ۴ سال گذشته پایین آورد.

قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه و به دنبال هیجان بعد از کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۴ در ناشویل آمریکا و قول دولاند ترامپ برای حمایت از این ارز مجازی تا ۷۰ هزار دلار افزایش یافت.

اینها همه خبر‌های خوبی برای بیت‌کوین است، اما فعالان ارز مجازی حالا باید قبول کنند که شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اندازه دو هفته گذشته که رقیب او جو بایدن بود نیست. احتمال پیروزی کاملا هریس نامزد جدید دموکرات در انتخابات طی یک هفته گذشته افزایش یافته و به ۴۴ درصد رسیده است. شانس پیروزی ترامپ که دو هفته پیش ۷۰ درصد بود حالا تا ۵۵ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده