تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۵:۰۹
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۷۸۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تامین انرژی مانع موج‌سواری دلالان؛ قیمت سیمان تحت کنترل است

تامین انرژی مانع موج‌سواری دلالان؛ قیمت سیمان تحت کنترل است
‌می‌متالز - دبیر سندیکای کارفرمایی صنعت سیمان با اشاره به توافقات انجام شده پیرامون تامین برق گفت: در بورس کالا با توجه به ضوابط وضع شده، قیمت تحت کنترل بوده و هم‌ اکنون سیمان در سطح کشور به واسطه بازار‌های منطقه‌ای از کیسه‌ای ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان درب کارخانه به فروش می‌رسد و افزایش قیمت‌های مطرح شده فضای مجازی صحت ندارد. به نظر می‌رسد انتظار تورمی و هیجانات بر بازار حاکم شده و دلالان بر این موج سوار شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، «علی‌اکبر الوندیان» با اشاره به شرایط تامین انرژی و وضعیت بازار سیمان اظهار داشت: در بسیاری از نقاط کشور از جمله مناطق جنوب، جنوب غرب و شرق کشور سیمان بدون رقابت و با قیمت پایه توسط کارخانه در بورس کالا به فروش می‌رسد.

دبیر سندیکای کارفرمایی صنعت سیمان گفت: بیشتر سیمان‌های عرضه شده از طرف واحد‌های تولیدی در قیمت پایه و زیر کیسه‌ای ۷۰ هزار تومان فروخته شده است.

وی افزود: در بورس کالا با توجه ضوابط وضع شده، قیمت تحت کنترل بوده و هم‌ اکنون سیمان در سطح کشور به واسطه بازار‌های منطقه‌ای از کیسه‌ای ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان درب کارخانه به فروش می‌رسد و افزایش قیمت‌های مطرح شده فضای مجازی صحت ندارد. به نظر می‌رسد انتظار تورمی و هیجانات بر بازار حاکم شده و دلالان بر این موج سوار شده‌اند.

الوندیان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته گفت: برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین انرژی سبب افزایش عرضه سیمان خواهد شد و امیدواریم نیاز بازار تامین و آرامش به کل بازار حاکم شود.

این مقام صنفی تاکید کرد: دلال‌ها نشان دادند که کار خود را خوب بلد هستند و می‌دانند چگونه تولیدکننده و مصرف‌کننده را تحت فشار قرار دهند.

وی تاکید با اشاره به عرضه مازاد نسبت به تقاضا در خوزستان گفت: کارخانه‌های سیمان خوزستان نیز سیمان خود را با قیمت پایه عرضه به فروش رسانده‌اند.

الوندیان تاکید کرد: آرامش در بازار سیمان همه مناطق کشور با تامین انرژی برقرار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده