تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۷۹۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
زندیان:

وزارت صمت اراده‌ای برای تکمیل زنجیره تولید معادن ندارد

وزارت صمت اراده‌ای برای تکمیل زنجیره تولید معادن ندارد
‌می‌متالز - نماینده مردم بیجار گروس در مجلس با بیان اینکه وزارت صمت اراده‌ای برای تکمیل زنجیره و تولید محصول نهایی مانند ورق ندارد، گفت: راه‌های روستایی به دلیل تردد کامیون‌های حامل مواد معدنی آسیب می‌بینند و صاحبان معادن، اقدامی برای ایجاد و تعمیر راه‌های روستایی انجام نمی‌دهند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا زندیان درباره اقدامات وزارت صمت در استفاده از ظرفیت معادن، گفت: بهره‌برداری از معادن و تکمیل زنجیره تولید دو موضوعی است که وزارت صمت باید برای استفاده از ظرفیت این حوزه در دستور کار قرار دهد؛ متاسفانه در نحوه بهره‌برداری از معادن از افراد بومی استفاده نمی‌شود و این افراد غیربومی هستند که معادن را ثبت و از این ظرفیت استفاده می‌کنند حال آنکه این افراد به مسوولیت‌های اجتماعی خود و ایجاد زیرساخت‌ها نیز توجهی ندارند.

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت و ایمیدرو برای بهره‌برداری از معادن، زیرساخت‌های لازم را ایجاد نمی‌کند، در تشریح این موضوع به بیان مثالی پرداخت و افزود: راه‌های روستایی به دلیل تردد کامیون‌های حامل مواد معدنی آسیب می‌بینند و صاحبان معادن، اقدامی برای ایجاد و تعمیر راه‌های روستایی انجام نمی‌دهند.

وی با انتقاد از خام فروشی مواد معدنی، اضافه کرد: وزارت صمت باید برنامه راهبردی و استراتژیکی برای تکمیل زنجیره و تولید کالای نهایی داشته باشد، زیرا با تحقق این مهم از یک سو درآمد ارزی برای کشور ایجاد می‌شود و از سوی دیگر کشور بهره‌برداری مناسبی از این حوزه خواهد داشت، اما نسبت به این موضوع بی تفاوتی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: صنایع معدنی باید در محل معادن ایجاد شود تا افراد بومی منطقه از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کنند وزارت صمت اراده‌ای برای تکمیل زنجیره و تولید محصول نهایی مانند تولید ورق ندارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده