تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۸۱۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر داد؛

مدل کسب‌وکار موتور‌های جستجوی خرید؛ بستری برای مقایسه کالا‌ها و شفافیت قیمت‌ها

مدل کسب‌وکار موتور‌های جستجوی خرید؛ بستری برای مقایسه کالا‌ها و شفافیت قیمت‌ها
‌می‌متالز - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اعلام کرد که برنامه ۵ ساله مرکز برای تحقق حجم معاملات تجارت الکترونیکی با هدف ۹ هزار همتی تنظیم شده است.

به گزارش می‌متالز، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در بازدید از شرکت فن‌گستران پیشرو بازار و کسب و کار تُرب گفت: بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کسب‌وکار‌ها در این جلسات بازدید و گفتگو مطرح شده و این موضوع می‌تواند بابی مهم برای توسعه تجارت الکترونیکی کشور باشد.

انتشار آمار‌های منظم تجارت الکترونیکی

وی با اشاره به انتشار منظم آمار‌های تجارت الکترونیکی کشور افزود: ارائه گزارش‌های سالانه، ۶ ماهه و ۳ ماهه تجارت الکترونیکی به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار و بهره‌مندی فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی از این اطلاعات، گامی مهم است که به‌صورت منظم انجام می‌گیرد.

هدف برنامه ۵ ساله

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تأکید بر برنامه ۵ ساله، تصریح کرد که برنامه ۵ ساله مرکز برای تحقق حجم معاملات تجارت الکترونیکی با هدف ۹ هزار همتی تنظیم شده است. برای رسیدن به این هدف، باید به یک گفتمان مشترک میان حاکمیت و بخش خصوصی فعال در این حوزه رسید.

مدل کسب‌وکار موتور‌های جستجوی خرید

وی در این بازدید اظهار کرد: مدل کسب‌وکار موتور‌های جستجوی خرید، بستری برای بهبود فضای کسب‌وکار و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور است و در راستای مقایسه کالا‌ها و شفافیت قیمت‌ها خدمتی مطلوب به مردم ارائه می‌دهد.

توسعه فضای رقابتی

کلاهدوزان با اشاره به توسعه فضای رقابتی گفت: حمایت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از روش‌هایی مثل خرید اعتباری و اقساطی، ضمن افزایش قدرت خرید مردم، تاثیر قابل توجهی در رشد تجارت الکترونیکی نیز خواهد داشت.

حکمرانی مشارکتی

وی در پایان با اشاره به تحقق حکمرانی مشارکتی تاکید کرد: تنظیم‌گری مشارکتی با کمک کسب‌وکارها، تحقق یک حکمرانی مشارکتی در راستای تحقق شعار سال بوده و سیاست مرکز توسعه، تحقق این مهم و ارتباط مطلوب با فعالین زیست‌بوم تجارت الکترونیکی کشور است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین