تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۰۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز تتا خبر داد؛

معاملات خودرو هم به سکو‌های تجارت الکترونیک پیوست

معاملات خودرو هم به سکو‌های تجارت الکترونیک پیوست
‌می‌متالز - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) اعلام کرد که با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، معاونت علمی ریاست جمهوری، معاونت راهبردی قوه قضاییه، بخش خصوصی و فراجا، خرید و فروش الکترونیکی خودرو در بستر سکو‌های بخش خصوصی امکان‌پذیر شد.

به گزارش می‌متالز، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری دستاورد‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: در مرکز تتا ۲ اقدام قابل توجه رونمایی می‌شود که برای هر کدام بیشتر از یک سال زمان صرف شده است؛ یکی از آنها سامانه معاملات خودرو در سکوی بخش خصوصی و دیگری رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است.

وی افزود: بحث معاملات تجاری کشور در حوزه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد و یکی از آنها مربوط به خودرو است. تجارت الکترونیکی برای این حوزه ظرفیت اعتماد و شفاف سازی را ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) ادامه‌داد: در این بخش کار فشرده‌ای شروع شد که همکاران فراجا و معاونت راهبردی قوه قضائیه همکاری خوبی در این بخش داشتند. حاصل این جلسات پاییز سال گذشته به دست آمد.

وی اضافه کرد: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس شیوه‌نامه‌ای که تدوین شده بود، فراخوانی را منتشر کرد. ۹ شرکت خصوصی تقاضای خود را اعلام کردند که ۲ شرکت تست‌های اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند و می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

کلاهدوزان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: این سکو‌ها قرار نیست انحصاری باشند، بلکه شرکت‌های که در این حوزه کار می‌کنند رویکرد بخش خصوصی را دارند و مردم می‌توانند انتخاب کنند که به شکل سنتی کار خود را پیش ببرند یا به شکل دیجیتال و امروزی.

وی با بیان اینکه امیدوارم به زودی شاهد فعالیت سکو‌های جدید در حوزه بازار الکترونیکی خرید و فروش الکترونیک خودرو باشی، درباره نحوه کارکرد این سامانه تاکید کرد: یکی از این سامانه‌ها در واقع بستری برای ایجاد یک قولنامه الکترونیکی خودرو است. در این سامانه خریدار و فروشنده پس از ثبت معامله خود، کدی از فراجا دریافت می‌کنند که معامله را امن می‌کند و این سامانه اکنون آماده بهره‌برداری است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) خاطرنشان کرد: سامانه دیگر برای کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت معامله و کاهش کلاهبرداری توسعه داده شده است. در این سامانه امکاناتی برای کسب و کار‌هایی که معاملات خودرو را به شکل سنتی انجام می‌دهند در نظر گرفته شده است که بتوانند از پنل خودشان استفاده کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در این پلتفرم نیاز نیست خریدار و فروشنده به شکل حضوری در جایی حاضر شوند، آنها به شکل همزمان درخواست خود را ثبت کرده و مبایعه نامه‌ای را به شکل برخط دریافت می‌کنند.

کلاهدوزان همچنین گفت: در این سیستم پشتیبانی ۲۴ ساعته وجود دارد.

رونمایی از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضائیه

در ادامه این مراسم از امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه قضائیه نیز رونمایی شد.

«صابر مهری» نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه درباره امکان برگزاری مزایده‌های اجرای ثبت قوه‌قضاییه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) گفت: قوه قضاییه ابر پروژه‌ای را تحت عنوان هوشمندسازی فرایند‌های خود طی کرد که یکی از آنها مزایده‌های اجرای ثبت است.

وی افزود: روزانه ۲ میلیون تردد در مجمع‌های قضایی انجام می‌شود و بخش قابل توجهی از این تردد‌ها امکان الکترونیکی شدن دارند.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه همچنین تاکید کرد: در طول سال ۱۰۰ هزار مزایده در کشور انجام می‌شود که مبلغ ریالی آن ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است و برخط شدن این مزایده‌ها می‌تواند تحولات خوبی را رقم بزند و شفاف‌سازی بیشتری را موجب شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین