تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۳۵۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مرکز تتا اعلام کرد؛

بیش از ۲۵۰ هزار شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی دارای نشان اینماد هستند

بیش از ۲۵۰ هزار شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی دارای نشان اینماد هستند
‌می‌متالز - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی دارای نشان اینماد هستند و شناسنامه کسب و کار‌ها اکنون در دسترس کاربران است.

به گزارش می‌متالز، «امین کلاهدوزان» رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر سیما با اشاره به رشد شتابان تجارت الکترونیکی در دو سال گذشته، گفت: در دو سال گذشته رشد بسیار بسیار مطلوبی در کشور مشاهده شد، به شکلی که در سال گذشته رشد ۷۴ درصدی را تجربه کردیم که بالغ به ۳۲۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت‌های تجارت الکترونیکی بود.

ادامه روند رشد شتابان تجارت الکترونیکی در ۵ ماهه اول سال ۱۴۰۳

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری نیز رشد ۵ ماهه اول سال نشان می‌دهد که امسال هم همین رشد را شاهد هستیم و این روند مثبت ادامه دارد.

اقبال فزاینده مردم به حوزه تجارت الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه این گفتگوی زنده تلویزیونی، اظهار کرد: از لحاظ تعدادی و همچنین اقبال مردم به حوزه تجارت الکترونیکی، تعداد تراکنش‌های خرید توسط مردم یک رشد ۳۴ درصدی در سال ۱۴۰۲ را داشته است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌های تجارت الکترونیکی دارای اینماد، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هزار شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی دارای نشان اینماد هستند و شناسنامه کسب و کار‌ها اکنون در دسترس کاربران است.

رشد ۲۱ درصدی تعداد شرکت‌های تجارت الکترونیکی در ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳

کلاهدوزان در ادامه، افزود: در مقام مقایسه از نظر تعداد در ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۱ درصد رشد در این حوزه تجربه شده است، سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۱ هزار شرکت، سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۰ هزار شرکت بود و اکنون به تعداد ۲۵۰ هزار شرکت دارای اینماد رسیده ایم.

شفافیت به نفع مردم

وی در پایان با اشاره به اینماد، گفت: اینماد شناسنامه‌ای را برای هر کسب و کار تشکیل می‌دهد و بر اساس آن شناسنامه، مردم می‌توانند تعداد شکایاتی که آن کسب و کار داشته، احیاناً اگر تعلیق شده و سابقه آن کسب و کار، آدرس، صاحب امتیاز و ... را مشاهده کرده و در نهایت بر اساس جمیع این اطلاعات می‌توانند تصمیم بگیرند که از این کسب و کار خرید نمایند یا خیر.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده