تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۴۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رشد ۷۴ درصدی سود خالص تولید محور خودرو در ۳ ماه نخست؛

کمک بسزای کاهش بهای تمام‌شده "خمحور" به رشد سود ناخالص

کمک بسزای کاهش بهای تمام‌شده
‌می‌متالز - شرکت تولید محور خودرو در ۳ ماه نخست سال برای سومین سال متوالی روند صعودی خود در سودسازی را ادامه داد و میزان زیان خالصی که در سال ۱۴۰۰ از خود بر جای گذاشت به دست فراموشی سپرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تولید محور خودرو در انتهای خردادماه که پایان ۳ ماهه نخست سال مالی شرکت بود، میزان درآمد عملیاتی که توانست در این دوره ماهانه از خود بر جای بگذارد مبلغی برابر با ۷۱۱ میلیارد تومان بود. درآمد به ثبت رسیده توسط “خمحور” در این دوره با کاهش ۲۰ درصدی همراه بود اما؛ نکته حائز اهمیت این شرکت مربوط به بهای تمام‌شده درآمد عملیاتی است که در این بازه زمانی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کمتر شده است.

کمک بسزای کاهش بهای تمام‌شده
بر همین اساس با وجود کاهش درآمدها، سود ناخالص شرکت تولید محور خودرو در پایان خردادماه سال جاری با رشد ۱۱۱ درصدی نسبت به خردادماه ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۸ میلیارد تومان رسید است. “خمحور” در ۳ ماه نخست سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳ با فروش قطعات ماشین‌کاری، انواع اکسل وانت، پیکاپ و آفرود، اکسل کامیونت و مینی‌بوس، انواع اکسل کامیون و اتوبوس و سایر محصولات وارد بازار رقابتی شد.

کمک بسزای کاهش بهای تمام‌شده
در این میان بیشترین میزان درآمدزایی شرکت تولید محور خودرو در اختیار انواع اکسل کامیون و اتوبوس با مبلغ ۵۶۴ میلیارد تومان بود که سهم ۷۷ درصدی از درآمد‌های عملیاتی را به خود اختصاص داد.

میزان سود عملیاتی که شرکت تولید محور خودرو در از عملکرد خود به ثبت رساند مبلغی نزدیک به ۲۸ میلیارد تومان بود. این میزان سود اعلام‌شده از سوی شرکت در مقایسه با سال گذشته ۸۱ درصد افزایش را دنبال کرد. میزان سود خالص به ثبت رسیده توسط “خمحور” در ۳ ماه نخست سال مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۳ میزان سود خالصی که به اطلاع سهامداران رساند ۲۲ میلیارد تومان بود.

سود خالصی که این شرکت شناسایی کرد در مقایسه با ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ رشد ۷۴ درصدی را به ثبت رساند و در ازای هر سهم نیز ۳۶ ریال سود خالص اعلام کرد. میزان سود خالصی که در ازای هر سهم به ثبت رسید افزایش ۷۱ درصدی را در پی داشت.

کمک بسزای کاهش بهای تمام‌شده
همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت تولید محور خودرو در ۳ ماه نخست سال برای سومین سال متوالی روند صعودی خود در سودسازی را ادامه داد و میزان زیان خالصی که در سال ۱۴۰۰ از خود بر جای گذاشت به دست فراموشی سپرد.

شرکت تولید محور خودرو در پایان ۳ ماه نخست سال مالی خود میزان سرمایه‌ای که به ثبت رساند برابر با ۶۳۲ میلیارد تومان بود که در مقایسه با پایان سال مالی گذشته تغییری را به همراه نداشت، میزان سود انباشته‌ای که “خمحور” در صورت وضعیت خود به ثبت رساند ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین