تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۴۸۵۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

دولت تایلند تسلیم تولیدکنندگان داخلی فولاد شد/ سیاست‌های ضد دامپینگ علیه چین

دولت تایلند تسلیم تولیدکنندگان داخلی فولاد شد/ سیاست‌های ضد دامپینگ علیه چین
‌می‌متالز - تایلند به اعمال مالیات ضد دامپینگ بر واردات ورق گرم از ۱۷ شرکت چینی، ادامه خواهد داد. نرخ این مالیات ۳۰/۹۱ درصد تعیین شده و به مدت پنج سال اعمال خواهد شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه استیل اوربیس، وزارت تجارت خارجی تایلند اعلام کرد، سیاست مالیات ضد دامپینگ بر واردات ورق گرم از چین را ادامه خواهد داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، در پی عدم تمدید مصوبه لغو مالیات بر واردات محصولات فولادی چینی به تایلند، تولیدکنندگان داخلی این کشور دست به اعتراض از طریق مراجع قضای زدند که در نتیجه پس از یک بررسی جامع توسط دولت تایلند رأی به بازگشت دریافت مالیات صادر شد.

همچنین تولیدکنندگان محلی تایلند مدعی آسیب به بازار داخلی از طریق واردات ارزان‌قیمت این محصولات از چین شدند و به همین دلیل تقاضای استمرار دریافت مالیات‌های ضد دامپینگ برای محافظت از صنعت داخلی را دارند.

بر اساس این تصمیم، تایلند به اعمال مالیات ضد دامپینگ بر واردات ورق گرم از ۱۷ شرکت چینی، از جمله شرکت بزرگ بائو استیل، ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که گزارش‌های رسیده از محاسبه این مالیات نشان می‌دهد که نرخ آنها ۳۰/۹۱ درصد تعیین شده و به مدت پنج سال اعمال خواهد شد.

مالیات‌های ضد دامپینگ تایلند علیه چین از مورخ شهریور ۱۴۰۲ متوقف شده بود که بر اساس این تصمیم تمامی واردات صورت گرفته در این مدت نیز مشمول مالیات خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین