تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۵
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۸۶۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

اعمال تعرفه‌های آنتی دامپینگ بر واردات ورق گرم به ترکیه

اعمال تعرفه‌های آنتی دامپینگ بر واردات ورق گرم به ترکیه
‌می‌متالز - ترکیه نتایج اولیه تحقیقات ضد دامپینگ در مورد ورق گرم با منشاء چین، هند، ژاپن و روسیه را اعلام کرده است.

به گزارش می‌متالز، تصمیمات این تحقیقات ضد دامپینگ برای بازخورد به طرف‌های مربوطه ارسال شده، پس از جمع آوری نظرات و ادعاها، گزارش به همراه نتیجه‌گیری به کمیسیون ارزیابی رقابت ناعادلانه در واردات ارسال می‌شود. به گفته منابع بازار، این جلسه قرار است چند روز دیگر برگزار شود و تا چند ماه دیگر تصمیم نهایی به تصویب می‌رسد.

ظاهرا این عوارض برای تولیدکنندگان چینی، در سطح ۲۰.۵ تا ۵۷.۷ ٪، برای تولیدکنندگان هندی ۱۱.۶ تا ۱۸.۳٪، برای تولیدکنندگان ژاپنی ۳۹.۱٪ و برای تولیدکنندگان روسی ۱۶.۱ تا ۲۳.۶٪ خواهد بود.

ترکیه در سال ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش داد و به ۳۳.۷۱۴ میلیون تن رساند. میانگین تولید ماهانه فولاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۲.۸۱ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۴.۰۴ درصد کاهش داشت. صادرات فولاد کشور با ۳۰.۶ درصد کاهش در سال به ۱۰.۵ میلیون تن رسید. درآمد صادراتی با ۴۰.۷ درصد کاهش به ۸.۳ میلیارد دلار رسید. واردات فولاد به ترکیه در سال ۲۰۲۳ با ۱۵.۵ درصد افزایش در سال به ۱۷.۱ میلیون تن رسید، در حالی که هزینه واردات با ۶.۱ درصد کاهش در سال به ۱۴.۶ میلیارد دلار رسید.

۲۹ کارخانه فولاد در ترکیه وجود دارد که شامل ۳ خط کوره بلند و ۲۶ خط قوس الکتریکی می‌شود. ظرفیت فولادسازی آنها در سال حدود ۶۰ میلیون تن برآورد شده است. به عبارت دیگر، در سال ۲۰۲۳، نرخ بهره‌وری آن‌ها ۵۸.۵ درصد بوده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده