تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۸۶۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقصودی در تشریح جلسه کمیسیون اقتصادی؛

ابهامات شورای نگهبان به طرح توسعه منطقه آزاد تجاری انزلی رفع شد

ابهامات شورای نگهبان به طرح توسعه منطقه آزاد تجاری انزلی رفع شد
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، فاطمه مقصودی، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون در جلسه عصر امروز خود، طرح فهرست احکام نامعتبر در حوزه بیمه کشور را بررسی کرده و نهایتاً با تصویب این طرح موافقت کردند تا این طرح به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده مردم «بروجرد» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین اعضای کمیسیون در ادامه، رفع ایراد به طرح توسعه مناطق آزاد انزلی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه طرح توسعه مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی چندین بار در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان بوده است، بیان کرد: در واقع موقعیت مناطق آزاد به طور کلی نیاز به اصلاح قانون داشته و رشد و توسعه این مناطق مستلزم تدوین قوانین است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر قرار است مناطق آزاد تجاری با رشد و توسعه همراه شود حتماً باید با تجهیزات و امور گمرکی و ملزومات دیگر همراه باشد.

وی با اشاره به ایرادات به طرح توسعه مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی بیان کرد: یکی از مشکلات در این بخش مربوط به فرودگاه بوده و شهر در بین منطقه آزاد و فرودگاه قرار دارد با این حال برخی از نمایندگان موافق و مخالف در این راستا در صحن کمیسیون دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

مقصودی تاکید کرد: نهایتاً کمیسیون اقتصادی رای به رفع ابهامات طرح توسعه مناطق آزاد تجاری صنعتی انزلی داد تا گزارش کمیسیون در این رابطه به صحن علنی مجلس ارسال شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده