تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان اعلام کرد:

خط اعتباری ۵۰ همتی شریان نقدینگی را به بازار سرمایه وصل می‌کند/ انتشار اوراق تبعی حاشیه امنی برای سهامداران ایجاد می‌کند

خط اعتباری ۵۰ همتی شریان نقدینگی را به بازار سرمایه وصل می‌کند/ انتشار اوراق تبعی حاشیه امنی برای سهامداران ایجاد می‌کند
‌می‌متالز - حمیدرضا جیهانی، مدیرعامل کارگزاری سپهر باستان گفت: خط اعتباری ۵۰ همتی در صورتی که به درستی از طریق کارگزاری‌ها و به صورت اعتبار به مشتریان کارگزاری‌ها و فعالان واقعی بازار تزریق شود، شریان نقدینگی و آب حیاتی برای وضعیت بازار است که فضای گرم خرید و فروش و عملیات فعالان بازار را فعال می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا جیهانی» با اشاره به تاثیر خط اعتباری ۵۰ همتی در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به لحاظ ارزندگی مشکلی ندارد و به نوعی می‌توان گفت از شرایط مناسبی برخوردار است.

او، وجود ریسک‌های سیستماتیک خارج از بازار را مشکل فعلی بازار سرمایه خواند و افزود: بازار تحت فشار ریسک‌های سیستماتیک است و برای دستیابی به رشد نیازمند رفع این چالش‌ها است.

جیهانی، رفع ابهامات سیاسی و تیم اقتصادی دولت را در بهبود وضعیت بورس مهم برشمرد و توضیح داد: انتظار می‌رود بازار با حمایت فعالان و سازمان بورس به وضعیت مناسب بازگردد.

او اضافه کرد: خط اعتباری ۵۰ همتی در صورتی که به درستی از طریق کارگزاری‌ها و به صورت اعتبار به مشتریان و فعالان واقعی بازار تزریق شود، شریان نقدینگی و آب حیاتی برای وضعیت بازار است که فضای گرم خرید و فروش و عملیات فعالان بازار را فعال می‌کند.

تاثیر انتشار اوراق تبعی ۵ همتی

جیهانی درباره تاثیر انتشار اوراق تبعی ۵ همتی نیز بیان کرد: اوراق تبعی یا همان بیمه اوراق سهام، معمولا بر روی سهام ارزنده منتشر می‌شود و مخاطبان را از این طریق ظرفیت‌های موجود در سهام بنیادی فعال و حاشیه امنی ایجاد می‌کند تا سهام ارزشمند را نگهداری و در شرایط و قیمت‌های مناسب به فروش برسانند؛ بنابراین انتشار این اوراق نیز می‌تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی در بهبود وضعیت بازار داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده