تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۸۸۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد:

هم‌صدایی بازار‌های پول و سرمایه در نشست شورای عالی بورس/ برنامه‌های حمایتی بانک‌ها از فردا در بازار سهام اجرایی می‌شود/ فهرست ۳ اقدام بانک مرکزی برای کمک به بازار سرمایه

هم‌صدایی بازار‌های پول و سرمایه در نشست شورای عالی بورس/ برنامه‌های حمایتی بانک‌ها از فردا در بازار سهام اجرایی می‌شود/ فهرست ۳ اقدام بانک مرکزی برای کمک به بازار سرمایه
‌می‌متالز - رییس کل بانک مرکزی از اجرای برنامه حمایتی نظام بانکی، با هدف تقویت بازار سرمایه و ثبات بورس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا فرزین» رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه نشست امروز شورای عالی بورس کلیات جلسه شورای عالی بورس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه توافق شد از فردا، چهارشنبه، ابزار‌های در اختیار بانک مرکزی و نظام بانکی به کمک به بازار سرمایه بیاید.

او افزود: در نشست امروز شورای عالی بورس، به توافق رسیدیم که برای بهبود شرایط بازار سرمایه و امیدواری بیش از پیش سهامداران به آینده بازار تلاش مضاعفی در کوتاه‌مدت صورت گیرد.

فرزین تاکید کرد: بانک مرکزی هیچ‌گاه حمایت‌های خود را از بازار سرمایه دریغ نکرده و معتقد است که در شرایط ویژه کنونی، نیاز است حمایت‌ها نسبت به بازار تقویت شود.

جزییات اقدامات حمایتی بانک مرکزی

محمدرضا فرزین با اشاره به جزییات اقدامات بانک مرکزی برای حمایت از بورس، افزود: نخستین اقدام تضمین ۳۶۰ همت اوراق تامین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی است. رئیس بانک مرکزی انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی‌الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن را دومین اقدام برای حمایت از بازار سهام اعلام کرد. به گفته فرزین، اقدام سوم اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند، است تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر شود.

فهرست ۳ اقدام بانک مرکزی برای حمایت از بورس

۱. تضمین ۳۶۰ همت اوراق تامین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی

۲. انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی‌الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن

۳. اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده