تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۹۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

اتابک توانست بحران سیمان را حل کند/ وزیری از بدنه صنعت

اتابک توانست بحران سیمان را حل کند/ وزیری از بدنه صنعت
‌می‌متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مثبت «سید محمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در حوزه سیمان، گفت: او ارتباط خوبی با حوزه صمت دارد و از بدنه کارگری و حوزه صنعت است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا گودرزی با اشاره به ویژگی‌های «سیدمحمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت چهاردهم، اظهار داشت: وقتی وی در کمیسیون عمران حضور یافت و برنامه‌های خود را ارائه کرد، دیدگاه‌ها نسبت به او کمی اصلاح شد؛ اتابک از بدنه کارگری و حوزه صنعت هستند، ولی تا حدودی باید تلاشش را بیشتر کند تا از کسانی که به وی نقد دارند، رای اعتماد بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نظرم نسبت به وزیر پیشنهادی صمت، مثبت است، افزود: غیر از بنیاد مستضعفان که جزو سوابق درخشان وی محسوب می‌شود، اتابک در حوزه سیمان تسلط زیادی دارد و زمانی که کشور دچار بحران سیمان بود او باعث حل بحران شد.

این نماینده مجلس گفت: زمانی که معاون استاندار تهران بودم اقدامات چشمگیری از ایشان دیدم و به نظرم ارتباط خوبی با حوزه صنعت دارد و امیدوارم که بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده