تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۹۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ابلاغ شیوه‌نامه رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت

ابلاغ شیوه‌نامه رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت
‌می‌متالز - بانک مرکزی «شیوه‌نامه اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت (اقلام فرادستگاهی و فاقد دستگاه اجرایی مشخص)» که به صورت مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور تدوین شده است، به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی «شیوه‌نامه اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت (اقلام فرادستگاهی و فاقد دستگاه اجرایی مشخص)» که به صورت مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (معاونت اقتصادی) تدوین شده است، به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

این بانک طی بخشنامه شماره ۰۳/۱۲۰۹۰۳ با استناد به نامه شماره ۴۷۲۷۱‏‏‏/۵۷ مورخ ۱۳‏‏‏/۳‏‏‏/۱۴۰۳ وزارت امور اقتصادی و دارایی «شیوه‌نامه اجرایی رسیدگی به مطالبات ادعایی اشخاص از دولت (اقلام فرادستگاهی و فاقد دستگاه اجرایی مشخص)» که به صورت مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور (معاونت اقتصادی) در راستای اجرای بند «پ» تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تدوین شده است، را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

شایان ذکر است، بر اساس الزامات و ترتیبات مقرر در شیوه‌نامه اجرایی یاد شده، درخواست اشخاص طلبکار از دولت باید در چارچوب مشخص و مطابق شرایط اعلامی در شیوه‌نامه مزبور به مرجع رسیدگی مربوط ارایه شود.

بر اساس این شیوه‌نامه پس از آن رسیدگی به درخواست‌ها در مراحل مختلف با سازوکار تعیین شده در شیوه‌نامه موصوف انجام شده و نتیجه آن از جمله تأییدیه‌های مربوطه اعلام می‌شود.

لازم به ذکر است، مطابق اعلام نامه صدرالذکر، مفاد شیوه‌نامه اجرایی پیوست از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجراء است.

بانک‌ها بایستی، مراتب را به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخش‌نامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحد‌های ذی‌ربط آن بانک‏‏‏‏‏‏/ مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ کرده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید‏‏‏.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده