تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۹
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۸۹۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پوشش ۱۰۰ درصدی اعتبارسنجی بانکی

پوشش ۱۰۰ درصدی اعتبارسنجی بانکی
‌می‌متالز - وزیر اقتصاد گفت: از اواخر شهریورماه تمامی بانک‌های کشور اعتبارسنجی خود را بر اساس مدل جدید دریافت خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، وزیر اقتصاد گفت: از اواخر شهریورماه تمامی بانک‌های کشور اعتبارسنجی خود را بر اساس مدل جدید دریافت خواهند کرد که پوشش جمعیتی آن از ۳۰ درصد به ۱۰۰ درصد جمعیت می‌رسد.

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خبر ۱۴ گفت: یکی از موانعی که باعث می‌شد از موانع وثایق عبور کنیم و گرفتن ضامن را تسهیل کنیم راه اندازی سامانه اعتبارسنجی بود تا از طریق خوش حساب بودن مردم بتوانیم برای آنها اعتبار دریافت کنیم.

وی افزود: برای این کار نیازمند آن بودیم که بتوانیم گزارش‌های اعتبارسنجی موثق بگیریم. در همین رابطه طی دو سال گذشته با همکاری بانک مرکزی شرکت اعتبارسنجی ایرانیان مجهز به الگوسنجی را راه اندازی کردیم تا به جای ۳۲ درصد مردم تمام جمعیت فعال قابلیت اعتبارسنجی پیدا کنند. 

او گفت: در قالب این سامانه اعتبارسنجی ۷۰ قلم اطلاعات راهنمایی از جمله افرادی که معوقات مالیاتی دارند و یا محکومیت مالی دارند را شناسایی کردیم.

خاندوزی گفت: ۴ بانک و مؤسسه مالی در ایام گذشته در قالب این طرح اعتبارسنجی شرکت کرده و نتیجه خوبی گرفته اند و از یک ماه آینده برای تمام شبکه بانکی این طرح اجرا خواهد شد.

تعداد بازدید : 1


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده