تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۹۵۴۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش چشمگیر واردات آلومینیوم در چین؛ رشد ۱۱ درصدی تنها در یک ماه

افزایش چشمگیر واردات آلومینیوم در چین؛ رشد ۱۱ درصدی تنها در یک ماه
‌می‌متالز - طبق داده‌های گمرک چین، واردات آلومینیوم خام و محصولات آلومینیومی این کشور در جولای ۲۰۲۴ با رشد ۱۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل به ۲۶۰ هزار تن رسید. در مجموع، واردات این محصولات در هفت ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۲.۳ میلیون تن بالغ شد که ۶۰.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین واردات بوکسیت چین در ماه جولای ۱۶.۵ درصد رشد کرده و به ۱۵ میلیون تن رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره گمرک چین، واردات آلومینیوم خام و محصولات آلومینیومی این کشور در ماه جولای ۲۰۲۴ به میزان ۱۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و به ۲۶۰ هزار تن رسیده است. این رشد نشان‌دهنده بهبود تقاضای چین برای این محصولات در بازار‌های داخلی و بین‌المللی است.

واردات آلومینیوم شامل فلزات اولیه، آلومینیوم خام و آلیاژ‌های آلومینیومی در طول هفت ماه نخست سال ۲۰۲۴ به ۲.۳ میلیون تن رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰.۶ درصد رشد داشته است. این آمار بیانگر تمایل بیشتر چین به تأمین مواد خام مورد نیاز از طریق واردات در کنار تولید داخلی است.

با این وجود، میزان واردات آلومینیوم خام و محصولات آلومینیومی در ماه جولای نسبت به ماه آوریل ۲۰۲۴ کاهش قابل توجهی را تجربه کرده و از ۳۸۰ هزار تن به ۲۶۰ هزار تن کاهش یافته است. در چهار ماه اول سال ۲۰۲۴، مجموع واردات این محصولات به ۱.۴۹ میلیون تن رسید که در مقایسه با سال گذشته ۸۶.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تا پایان ژوئن ۲۰۲۴، واردات آلومینیوم اولیه چین به ۱.۲۱۹ میلیون تن رسید که حاکی از رشد چشمگیر ۱۵۱.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این افزایش قابل توجه، احتمالاً ناشی از تلاش‌های چین برای تأمین نیاز‌های داخلی خود از طریق واردات در شرایط رشد سریع صنایع مختلف از جمله خودروسازی و ساخت و ساز بوده است.

همچنین، در ماه جولای ۲۰۲۴، واردات بوکسیت (ماده خام اولیه برای تولید آلومینیوم) با رشد ۱۶.۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۵ میلیون تن رسید.

در مجموع، واردات بوکسیت چین در هفت ماه اول سال به ۹۲.۴ میلیون تن بالغ شد که نشان‌دهنده افزایش تقاضای صنایع فرآوری آلومینیوم چین برای این ماده حیاتی است.

این رشد قابل توجه در واردات آلومینیوم و بوکسیت، نشان‌دهنده نقش مهم چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان و واردکنندگان این فلز در جهان است که تأثیر بسزایی در بازار‌های جهانی آلومینیوم دارد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده