تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۶۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد کره جنوبی پیروز شد

اقتصاد کره جنوبی پیروز شد
‌می‌متالز - داده‌های تجارت کره جنوبی نشان داد که صادرات در این ماه شتاب گرفته است و چشم‌انداز رشد اقتصادی را تقویت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس داده‌های منتشر شده امروز چهارشنبه (۲۱ اگوست) اداره گمرک، ارزش محموله‌ها در ۲۰ روز اول ماه اگوست نسبت به سال قبل ۱۸.۵ درصد افزایش یافته است. واردات ۱۰.۱ درصد افزایش یافت که منجر به کسری تجاری ۱.۵ میلیارد دلاری شد.

با توجه به اینکه کره جنوبی خانه دو تا از بزرگترین سازندگان تراشه‌های حافظه در جهان است، همراه با تایوان با صادرات نیمه هادی‌های پیشرفته به ایالات‌متحده و سایر کشور‌های توسعه یافته، بر موج تقاضای جهانی برای توسعه هوش مصنوعی سوار شده است.

داده‌های اداره گمرک نشان داد که محموله‌های نیمه‌رسانا‌های کره جنوبی در ۲۰ روز اول آگوست ۴۲.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و سهم این کشور از کل صادرات را به ۲۰.۳ درصد رساند. افزایش صادرات به رهبری فناوری، خوش‌بینی را در میان مقامات دولتی افزایش داده است که اقتصاد این کشور احتمالاً سریع‌تر از سال گذشته رشد خواهد کرد. در همین حال، تقاضای قوی خارجی، بانک کره جنوبی را متقاعد کرده است که می‌تواند به مبارزه با تورم ادامه دهد.

همه اقتصاددانان بلومبرگ در این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره بانک مرکزی کره جنوبی در ۳.۵ درصد ثابت نگه داشته شود. همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی کره جنوبی پیش بینی رشد اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۴ را مجدداً تأیید کند.

اقتصاددانان گلدمن ساکس اظهار کردند که با توجه به صادرات فناوری قوی در نیمه اول و ادامه تقاضا برای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی، همچنان انتظار عملکرد بهتر از کره و تایوان را داریم. با این حال، اگر تقاضا از سوی کشور‌های توسعه یافته در نیمه دوم کاهش یابد، صادرات آسیا ممکن است کاهش یابد.

شرکت‌های کره جنوبی نقشی جدایی ناپذیر در طیف گسترده‌ای از زنجیره‌های تامین جهانی، به ویژه در صنایعی از جمله نیمه هادی‌ها، خودرو‌ها و باتری‌ها ایفا می‌کنند و وضعیت مالی آنها به راحتی تحت تاثیر نرخ ارز خارجی است.

طبق گزارش بلومبرگ، کره جنوبی به شدت به واردات انرژی و مواد خام برای مونتاژ محصولاتی که برای ارسال به خارج از کشور ارسال می‌شود، متکی است. صادرات قوی تاکنون تأثیر کمی بر روند تعدیل کننده قیمت‌های داخلی داشته است و به بانک مرکزی اجازه داد تا پیش‌بینی تورم خود را ثابت نگه دارد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده