تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۵۰۴۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

هفته‌ای نیست که در فولاد مبارکه شاهد تولید محصول جدیدی نباشیم

هفته‌ای نیست که در فولاد مبارکه شاهد تولید محصول جدیدی نباشیم
‌می‌متالز - بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نشست خبری پیش از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اصفهان گفت: اصفهان با داشتن ۴۰ درصد تولید فولاد ایران پایتخت فولاد کشور است، این استان با دارا بودن شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه، ذوب‌ آهن، فولاد کویر و فولاد نطنز حق دارد که عنوان پایتختی صنعت فولاد را به خود اختصاص دهد.

به گزارش می‌متالز، تولیدکنندگان فولاد ایران شرایطی را به وجود آوردند که امروز می‌توانیم مدعی باشیم کشوری که تا ۸ سال پیش واردکننده محصولات فولادی بود امروز یکی از بازیگران جهانی صنعت فولاد است و کیفیت تولیداتش بسیار خوش می‌درخشد.

علی‌رغم تحریم‌های چند سال اخیر و محدودیت‌های گاز و برق که سال به سال بیشتر می‌شود و تهدیدی برای صنعت فولاد است، هنوز ما جایگاه دهم را بین تولیدکنندگان فولاد جهان داریم و اگر محدودیت‌های گاز و برق برداشته شود، حتماً ما بین ۶ یا ۷ کشور برتر دنیا قرار خواهیم گرفت.

در دورانی در کشور تنها ۴ تولیدکننده فولاد دولتی بودند که همه مایحتاج خود را از خارج تأمین می‌کردند، اما امروز در از واردات فولاد بی‌نیاز شده‌ایم و شاهد بهبود روند تولید داخل نسبت به سال گذشته هستیم.

ما برای تولید فولاد و عرضه در بازار‌های جهانی چیزی کم نداریم، اما برخی از محدودیت‌ها و گرفتاری‌های داخلی ازجمله گرفتاری‌های ارزی است که نمی‌توان انکار کرد؛ در این نمایشگاه شاهد نمایش ماشین‌آلات، تجهیزات و حتی قطعاتی هستیم که تا پیش از این واردانی بود و امروز در کشور تولید می‌شود و هرچه این امر توسعه یابد وابستگی به خارج کاهش خواهد یافت.

هفته‌ای نیست که در فولاد مبارکه و یا دیگر صنایع شاهد تولید محصول جدیدی نباشیم، محصولاتی که تا پیش از این وارداتی بوده است؛ بازنگری در روند کار تولیدکنندگان فولاد با شرایط فعلی ضروری است؛ ما سنگ آهن، مواد اولیه و انرژی را داریم و ظرفیت ۵۵ میلیون تنی را نیز ایجاد کرده‌ایم و امروز باید از نظر کیفی در تولیدات برنامه‌ریزی داشته باشیم و برای این امر سرمایه‌گذاری کنیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده