تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۰۴۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در همایش توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن فولاد ایران:

توسعه نامتوازن در زنجیره فولاد به دلیل خروج مدیریت متمرکز این زنجیره از وزارت صمت و ایمیدرو

توسعه نامتوازن در زنجیره فولاد به دلیل خروج مدیریت متمرکز این زنجیره از وزارت صمت و ایمیدرو
‌می‌متالز - توسعه‌های زیادی در زنجیره آهن و فولاد کشور انجام شده و هر شرکتی متناسب با توان مالی خود و شرایط محیطی در حال توسعه است، اما از زمانی که مدیریت متمرکز زنجیره فولاد از وزارت صمت و ایمیدرو خارج شد و هر یک از شرکت‌های فولادی راه خود را رفتند و این امر منجر به توسعه نامتوازن در زنجیره فولاد شده است.

به گزارش می‌متالز، توسعه پایدار، عمدتاً بر حفظ و رعایت مسائل زیست‌محیطی تلقی می‌شود، اما این در حالی است که همه ماجرا این نیست؛ وقتی در طول یک سال، به‌ میزان ۷ میلیون تن گندله در واحد‌های تولیدی کشور تولید داشته و در سال بعدی آن با کمبود گندله مواجه شویم، این امر نشان از توسعه ناپایدار است و متاسفانه این چرخه در حال تکرار است؛ از این رو ما برگزاری این همایش را در قالب پنل‌های تخصصی در دستور کار قرار دادیم تا مسائل حوزه صنعت فولاد کشور را آسیب‌شناسی کنیم.

در این همایش نقشه راهی برای توسعه پایدار تهیه خواهد شد و امیدواریم گوش شنوایی برای شنیدن این راهکار‌ها باشد. این همایش در سطح ملی است، اما ترجیح دادیم آن را در اصفهان برگزار کنیم، چراکه ۴۰ درصد فولاد ایران در این استان تولید می‌شود و اصفهان پایتخت فولاد ایران است. از این رو این همایش را سالانه و به‌صورت مستمر، با دبیری اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهیم کرد.

قطعاً در همایش امروز به‌عنوان همایش اول، نقاط ضعف زیادی داریم، اما با آسیب‌شناسی و اعمال نقطه‌نظرات در ادامه، همایش‌های بهتری خواهیم داشت؛ این همایش در قالب چهار پنل تخصصی برگزار می‌شود تا راهگشایی برای توسعه متوازن فولاد در کشور باشد.

عناوین برگزیده