تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۰۵۱۹
سرویس خبر : انرژی
عضو شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی:

صنایع برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه‌ریزی داشته باشند

صنایع برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه‌ریزی داشته باشند
‌می‌متالز - عضو شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» گفت: صنایع برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه‌ریزی داشته باشند و سرمایه‌گذاری خود را ادامه دهند. همچنین معتقدم زیرساخت‌ها و شبکه‌های حمل و نقل از چالش‌های آینده صنایع معدنی به طور خاص آهن و فولاد است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا فولادگر عضو شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان سیاست گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران اظهار کرد: زیرساخت‌ها و تأمین انرژی، شبکه‌های حمل‌ونقل و … از چالش‌های آینده صنایع معدنی به طور خاص آهن و فولاد است.

وی ادامه داد: در بحث حمل‌ونقل از شبکه ریلی به خوبی استفاده نمی‌شود و بار اصلی حمل‌ونقل صنایع بر روی جاده‌هاست و در برنامه هفتم توسعه پیشنهادی برای رفع این مشکل مطرح شد که البته با، اما و اگر‌هایی همراه بود.

فولادگر با بیان اینکه صنایع برای سرمایه‌گذاری در نیرو‌های تجدیدپذیر برنامه‌ریزی داشته باشند و سرمایه گذاری خود را ادامه دهند، گفت: برق و آب و گاز با نرخ‌های گذشته برای صنایع حساب می‌شود که قرار است به سمت قیمت تمام شده رود و چالش انرژی نیز یکی از دغدغه‌های اصلی ماست.

عضو شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ادامه داد: در سال‌های اخیر، ناترازی انرژی به وضوح احساس شده است؛ به‌طوری‌که در ۱۷ شهرک صنعتی، به دلیل محدودیت‌های ناشی از کمبود انرژی، ساعت‌ها قطع برق داشتیم. این وضعیت به‌خصوص بر زندگی روزمره مردم و واحد‌های تجاری و صنعتی تأثیر گذاشته است. اگر این ناترازی‌ها ادامه یابد، مردم احساس صرفه‌جویی نخواهند کرد و این موضوع می‌تواند به بحران‌های جدی‌تری منجر شود.

وی افزود: در این میان، صنایع معدنی نیز باید در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند. اجرای طرح‌های بزرگ برای احداث نیروگاه‌ها می‌تواند یکی از راه‌حل‌ها باشد. اما باید بررسی کنیم که چرا سرمایه‌گذاری در این حوزه متوقف شده و چه موانعی بر سر راه توسعه وجود دارد.

فولادگر خاطر نشان کرد: قانون‌گذاری مناسب و راه‌اندازی نظام تنظیم‌گر مناسب می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند. متأسفانه، در دولت دوازدهم، وزارت نیرو مسیر قبلی را ادامه داد و مانع از تصویب قوانین لازم شد.

عضو شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی یادآور شد: در نهایت، من این چالش‌ها را مطرح می‌کنم تا مدیران صنایع، به‌ویژه مدیرعاملان فولاد، با آگاهی بیشتری نسبت به آینده نگریسته و تدابیر لازم را اتخاذ کنند. ما نیازمند حمایت‌های جدی‌تر از سوی دولت و بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و صنعتی پایدار بسازیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد