تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۰۵۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر معادن ایمیدرو:

بهره‌وری پایین ماشین‌آلات بزرگ‌ترین چالش تولیدات معدنی است

بهره‌وری پایین ماشین‌آلات بزرگ‌ترین چالش تولیدات معدنی است
‌می‌متالز - مدیر معادن ایمیدرو گفت: بزرگ‌ترین چالش در زمینه تولیدات معدنی، بهره‌وری پایین ماشین‌آلات است، متوسط عمر این ماشین‌آلات ۱۷ سال است و این در حالی است که این عدد در دنیا ۵ سال است.

به گزارش می‌متالز، امید امامی مدیر معادن ایمیدرو در دومین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «نقش تأمین مواد اولیه تولید و تجارت در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» اظهار کرد: باید استراتژی صنعت در کشور تدوین شود و در استراتژی صنعتی متناسب با بخش معدن باید تک تک فلزات استراتژی را اجرایی کنند.

وی افزود: سال‌های گذشته تأمین مواد اولیه در صنعت فولاد چالش بزرگ‌تری بود و طی چند سال اخیر به دلیل مشکلات انرژی کم رنگ‌تر شد و بعد از رفع این چالش‌ها، تأمین مواد اولیه می‌تواند مجدد به چالش تبدیل شود.

مدیر معادن ایمیدرو با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش در زمینه تولیدات معدنی، بهره‌وری پایین ماشین‌آلات است، ابراز کرد: متوسط عمر این ماشین‌آلات ۱۷ سال است و این در حالی است که این عدد در دنیا ۵ سال است.

وی افزود: دلیل سن بالای ماشین‌آلات معدنی در کشور هزینه پایین انرژی است، اما باید به عنوان یک الزام به سمت نوسازی ماشین‌آلات برویم.

امامی تصریح کرد: در واردات ماشین‌آلات بهم ریختگی وجود دارد و هر مجموعه با یک برند به نتیجه می‌رسد و این یک چالش است چرا که در زمینه خدمات پس از فروش دچار مشکل خواهند شد.

وی افزود: تربیت نیروی ماهر نیز ضروری است که باید آموزش مهارت‌ها را نهاد‌های آموزشی در دستور کار قرار دهند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد