تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۹
کد خبر: ۳۵۰۵۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد؛

ماشین‌آلات موجود در گمرک ترخیص می‌شود

ماشین‌آلات موجود در گمرک ترخیص می‌شود
‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: با بخشنامه جدید بانک مرکزی، همه ماشین‌آلات موجود که از قبل وارد گمرکات کشور شده، ترخیص می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با اشاره به برخی از ماشین‌آلات در سال‌های گذشته ثبت سفارش شده بودند و در گمرکات کشور وجود داشتند، اظهار کرد: تفاهم جدیدی با بانک مرکزی صورت گرفت که در آن بانک مرکزی بخشنامه جدید ارائه کرد ماشین‌آلاتی که در گمرک هستند برای آخرین بار این اجازه داده شود که ترخیص شوند.

وی افزود: توافق بسیار خوبی بود که روز گذشته به ما ابلاغ شد و ما از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد و حداکثر همکاری را با تولیدکنندگانی که می‌خواهیم داشت و فکر می‌کنم که بتواند درصد زیادی از مشکلات صنایع را برطرف کند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در سه سال گذشته خطوط تولید در صنایعی نظیر نساجی به خوبی نوسازی شدند، گفت: بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ماشین‌آلات جدید برای این صنعت وارد کشور کردیم، وزیر جدید صمت هم از همان ابتدا بر موضوع نوسازی ماشین‌آلات توجه داشتند و ترخیص این ماشین‌آلات از اولویت‌هایی بود که بر آن تاکید داشتند به سرعت انجام شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

پرطرفدارترین عناوین