تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۰۴۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود نهاد‌های نظارتی به ابهامات ترخیص پارچه از گمرکات

ورود نهاد‌های نظارتی به ابهامات ترخیص پارچه از گمرکات
‌می‌متالز - هم‌زمان با اعتراض برخی واحد‌های تولیدی در حوزه واردات پارچه، چندی قبل گزارش‌هایی از نهاد‌های نظارتی در این حوزه به گمرک واصل شد.

به گزارش می‌متالز، مدیر کل حوزه ریاست کل گمرک در تایخ ۱۹ خردادماه طی مکاتبه‌ای وضوع گزارش‌های واصله از واحد‌های نظارتی در خصوص نحوه ورود پارچه به کشور از طریق مبادی رسمی را مطرح میکند.

دراین مکاتبه علاوه بر گزارش نهاد‌های نظارتی به اعتراضات شرکت‌های تولید پارچه درخصوص اخذ حقوق ورودی دقیق از پارچه‌های وارداتی نیز اشاره شده است.

لازم به ذکر است، درخصوص تشریفات گمرکی مرتبط با پارچه‌های وارداتی و حصول اطمینان از اجرای هرچه دقیق‌تر مقررات گمرکی، صحت مندرجات اظهارنامه، اسناد و مطابقت پارچه اظهارشده (از لحاظ نوع جنس، متراژ، وزن، ارزش، کشور سازنده، تعرفه و سایر مشخصات) باکالای وارده دارای اهمیت است.

گفتنی است، چالش‌هایی از جمله اخذ مجوز‌های لازم، وصول صحیح وجوه متعلقه، دقت در نمونه برداری و توجه به ماهیت پارچه، یکنواخت بودن پارچه‌های هر قلم اظهاری، کنترل دقیق متراژ، پیشگیری از اظهارپارچه ذیل تعرفه و شناسه‌های نامرتبط و جا به جایی پارچه بین اقلام اظهاری در این بخش مورد توجه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده