تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۸۱۹۷
حسینی‌کیا در تشریح نشست مشترک کمیسیون صنایع با وزیر ارتباطات مطرح کرد

گلایه اعضای کمیسیون صنایع مجلس از سرعت اینترنت/ شبکه ملی اطلاعات حدود ۶۰ درصد اجرایی شده است

گلایه اعضای کمیسیون صنایع مجلس از سرعت اینترنت/ شبکه ملی اطلاعات حدود ۶۰ درصد اجرایی شده است
‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نشست مشترک کمیسیون متبوعش با وزیر ارتباطات، گفت: شبکه ملی اطلاعات حدود ۶۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش می‌متالز،سیدجواد حسینی‌کیا در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۱۶ مردادماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از عملکرد کاری خود ارائه کرد، ادامه داد: براساس این گزارش، شبکه ملی اطلاعات حدود ۶۰ درصد اجرایی شده است.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های زارع‌پور بیان کرد: طبق گفته وزیر در حال حاضر حدود ۹۶ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای پوشش ارتباطی هستند که تلاش می‌شود این عدد به ۱۰۰ درصد برسد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه اجرای پروژه فیبر نوری در ۶۰۰ شهر آغاز شده، تصریح کرد: یکی از نگاه‌ها حمایت از سکو‌های داخلی بوده که اکنون میزان مراجعه مردم به اپلیکیشن‌های داخلی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن نیز در این جلسه از سرعت و گرانی اینترنت گلایه داشتند، در تشریح علت این موضوع به زعم وزیر ارتباطات، گفت: براساس توضیحات زارع‌پور استفاده از فیلترشکن موجب کاهش سرعت اینترنت شده است.

نائب کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی مشکلات صنعت نساجی را دومین دستور کار کمیسیون متبوعش دانست و ادامه داد: مبلغ قابل توجهی ارز نیمایی برای واردات پارچه هزینه شده که مقرر شده است که برای بررسی این موضوع کارگروه ۳ نفره‌ای از اعضای کمیسیون تشکیل شود تا میزان نیاز کشور به پارچه، تولید کشور و میزان واردات انجام شده بررسی و اقدامات لازم متناسب با این اطلاعات انجام شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده